کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۸۲

آغاز احداث پایگاه ترکیه در دریای سیاه

وزارت دفاع ترکیه گفته ساخت یک پایگاه دریایی را دریای سیاه در نزدیکی شهر ترابزون در شمال شرقی این کشور آغاز کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، این پایگاه دریایی در حال ساخت نهمین پایگاه دریایی ترکیه خواهد بود. قرار است در این پایگاه ۴۰۰ نظامی و ۲۰۰ غیرنظامی مشغول به کار شوند. ترکیه هشت پایگاه دریایی دارد که عبارتند از دو پایگاه مرسین و اسکندرون در دریای مدیترانه، دو پایگاه دریایی آکزاس و فوجا در دریای اژه، پایگاه دریایی گولجوک در دریای مرمره، پایگاه دریایی ارگلی در دریای سیاه، دو پایگاه دریایی در استانبول و چاناک قله.

4کشته در حمله به نیروهای امنیتی در کابل

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که چهار نفر از نیروهای امنیتی این کشور در پی انفجاری در منطقه بالا چنار ولسوالی پغمان ولایت کابل، جان باختند. طبق اعلام این وزارتخانه، حمله سه‌شنبه به خودروی حامل نیروهای امنیت ملی حمله انتحاری صورت گرفته که علاوه بر چهار کشته آن، شش نفر هم مجروح شدند. مهاجم با استفاده از خودروی پر از مواد انفجاری، کاروان نظامیان افغان را هدف قرار داد. طالبان در صفحه توییتر منسوب به این گروه مسوولیت این حمله را پذیرفته است.

مجلس نمایندگان روابط با ریاض را بررسی می‌کند

یک روزنامه امریکایی به نقل از مدیر ارتباطات اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا نوشت که به‌زودی جلسات استماعی برای بازنگری اساسی در سیاست‌های کاخ سفید در قبال ریاض برگزار می‌شود. به‌گزارش فارس، با افزایش ابعاد پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول مجلس نمایندگان امریکا قصد دارد روابط واشنگتن با ریاض را مورد بازنگری اساسی قرار دهد. ارتباطات تجاری جرد کوشنر داماد ترامپ با ریاض هم بررسی خواهد شد.

نگرانی یونیسف از وضعیت کودکان عراقی

بیش از ۱۵۰ هزار کودک در عراق از امکانات لازم برای مواجهه با فصل سرما محرومند. به‌گزارش یونایتدپرس، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده، فصل زمستان در عراق سخت و طاقت‌فرساست. بارش باران و برف و دمای زیر صفر در بخش‌های شمالی این کشور زندگی را برای ساکنان آن مشکل می‌کند. همچنین تامین سوخت وسایل گرمایشی و لباس‌ زمستانی برای گرم نگه‌داشتن کودکان غیرممکن است. وقوع سیلاب فاجعه‌بار هم باعث شده فصل زمستان پیش‌رو برای کودکان آواره که در برابر بیماری‌های تنفسی و سرمازدگی آسیب‌پذیر هستند، طاقت‌فرساتر باشد.

 

ارسال نظر