موافقت رسمی بیش از ۱۵۰ کشور با پیمان مهاجرت

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۳۰۴

گروه جهان| پیمان جهانی مهاجرت که قرار است نظم تاز‌ه‌ای به روند درخواست مهاجرت در سراسر جهان بدهد، رسما در نشست مراکش به توافق اکثریت اعضای سازمان ملل متحد رسید. برخی کشورها به بهانه حفظ حاکمیت ملی خود مخالف این پیمان بودند.

به نوشته دویچه‌وله، نمایندگان بیش از ۱۵۰ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد با شرکت در نشست مراکش رسما با پیمان جهانی مهاجرت موافقت کردند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که برای شرکت در این نشست راهی مراکش شده، از جمله سخنرانان این نشست بود. دولت آلمان از پیمان جهانی مهاجرت که توسط سازمان ملل متحد تدوین شده، حمایت می‌کند. نمایندگان مجلس فدرال آلمان، با وجود مخالفت حزب راست‌گرای «آلترناتیوی برای آلمان» با این پیمان، پیوستن آلمان به پیمان جهانی مهاجرت را تصویب کردند. در بلژیک اما این پیمان به فروپاشی ائتلاف حاکم انجامید و دولت ائتلافی اکثریت پارلمانی خود را از دست داد و سه وزیر کابینه هم در مخالفت با سفر نخست‌وزیر این کشور به مراکش، استعفا کردند.

پیمان جهانی مهاجرت در برگیرنده ۲۳ هدف در چارچوب سیاستی بین‌المللی برای فراهم کردن امکان مهاجرت امن و ساماندهی شده در سراسر جهان است. پیمان جهانی مهاجرت برای کشورهای امضا کننده آن الزام‌آور نیست. با این حال برخی کشورها از جمله لهستان، اتریش، جمهوری چک، مجارستان، بلغارستان و استرالیا اعلام کردند که این پیمان را امضا نمی‌کنند. اسراییل و امریکا نیز از این پیمان حمایت نکردند.

 

ارسال نظر