کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۳۱

انتقاد اردوغان از خشونت پلیس فرانسه

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از خشونت نامتناسب مقامات فرانسه در برابر معترضان موسوم به «جلیقه‌زردها» گفته کشورش با نگرانی وضعیت در این کشور اروپایی را دنبال می‌کند. به‌گزارش یورونیوز، هزاران معترض جلیقه‌زرد در آغاز چهارمین هفته از اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت ماکرون در پاریس تظاهرات کردند. بنا به اعلام مقامات فرانسه نزدیک به هزار نفر بازداشت شده‌اند که از این تعداد بیش از ۷۲۰ نفر به بازداشتگاه منتقل شده‌اند. اردوغان در شرایطی از دولت فرانسه انتقاد می‌کند که خود از سوی منتقدانش به سرکوب گسترده مخالفان متهم شده است.

آموزش و قضا فاسدترین نهادهای افغانستان

دید‌بان شفافیت افغانستان اعلام کرده که نظرخواهی از مردم این کشور نشان داده دادگاه‌ها، آموزش و پرورش و دادستانی کل در صدر فاسدترین اداره‌های افغانستان قرار دارند. دید‌بان شفافیت اعلام کرده ۶۱ درصد از مردم افغانستان از وضعیت کنونی کشور رضایت دارند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۶ تنها به ۵۴ درصد می‌رسید. نبود امنیت به نگرانی اصلی مردم افغانستان تبدیل شده و پس از آن فساد و بیکاری نگرانی عمده به حساب می‌آید.

بازشدن کاخ ریاست‌جمهوری پاکستان به‌ روی مردم

کاخ ریاست‌جمهوری پاکستان برای بازدید عموم شهروندان بازگشایی شده است. به‌گزارش ایرنا، دولت پاکستان پس از بازگشایی فرمانداری‌ها برای بازدید شهروندان، امکان بازدید از کاخ ریاست‌جمهوری در اسلام‌آباد را نیز فراهم کرد. شهروندان پاکستانی تنها با نشان دادن مدارک شناسایی می‌توانند از مرکز موسوم به «ایوان صدر» بازدید کنند. بازگشایی کاخ ریاست‌جمهوری و فرمانداری‌ها برای بازدید عموم مردم یکی از وعده‌های حزب حاکم تحریک انصاف در انتخابات بود.

امارات سفارتش را در دمشق بازگشایی می‌کند

ابوظبی در نظر دارد روابط دیپلماتیک با سوریه را از سرگرفته و سفارت خود را در دمشق بازگشایی کند. به‌گزارش المیادین، امارات که اخیرا به اشتباه بودن سیاست‌های جهان عرب علیه دولت سوریه اذعان کرده بود، اکنون تلاش دارد روابط دیپلماتیک خود با دمشق را بازسازی کند. تلاش امارات برای نزدیک شدن به دمشق پس از آن انجام می‌شود که وزیر مشاور در امور خارجی امارات اعتراف کرده اخراج سوریه از اتحادیه عرب اشتباه بود و بحران این کشور به مثابه شکست دیپلماتیک جامعه بین‌المللی و جهان عرب است. اتحادیه عرب نوامبر 2011، همزمان با فشارهای غرب بر دولت قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد و نمایندگان خود از دمشق را فراخواند.

 

ارسال نظر