کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۳۲

حمایت امارات مذاکرات صلح یمن در سوئد

امارات متحده عربی اعلام کرده که از گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد حمایت می‌کند. به گزارش یورونیوز، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد را فرصتی تعیین‌کننده برای یافتن یک راه‌حل سیاسی در جهت حل بحران یمن خوانده است. قرقاش که کشورش به همراه عربستان، ارکان اصلی ائتلاف عربی را تشکیل می‌دهند که جنگ با یمن را آغاز کرده، گفته: «یک راهکار باثبات سیاسی، بهترین فرصت را برای پایان دادن به بحران کنونی یمن پدید می‌آورد. یمن و ثبات آن امری مهم برای منطقه است. موضوعی که با حضور شبه نظامیان غیرقانونی در این کشور به دست نمی‌آید.» گفت‌وگوهای صلح یمن قرار است هفته آینده در سوئد برگزار شود. این مذاکرات که تحت نظر سازمان ملل است، با حمایت کشورهای جهان و همچنین بازیگران منطقه‌ای رو به رو شده است.

سفر بن‌سلمان به اردن به تاخیر افتاد

یک منبع در اردن از به تاخیر افتادن سفر هیات همراه ولیعهد عربستان به این کشور خبر داده و گفته تمامی اتاق‌های رزرو شده در هتل محل استقرار این هیات لغو شدند. به گزارش ایسنا، گفته شده، سفر عبدالله دوم پادشاه اردن به واشنگتن برای حضور در مراسم تدفین رییس‌جمهوری پیشین امریکا علت تاخیر این سفر بوده است. برخی تحلیل‌گران اردنی نیز علت تاخیر در سفر بن سلمان به اردن را که قرار بود دوشنبه انجام شود سفر این شاهزاده عربستانی به الجزایر و نیز سفر از پیش تعیین نشده پادشاه اردن به امریکا دانستند.

افشای برنامه‌۷ ساله شاهزاده اماراتی برای فرار

دوستان شاهزاده اماراتی که هنگام فرار پس از محاصره کشتی‌اش توسط کماندوها ناپدید شده گفته‌اند او برای این نقشه فرار ناکام هفت سال برنامه‌ریزی کرده بود. به‌گزارش گاردین، لطیفه بنت محمد آل‌مکتوم دختر حاکم دوبی، بزرگ‌ترین شیخ‌نشین امارات برای اولین‌بار ۲۰۱۱ به الوه ژوبر یک تاجر فرانسوی و مامور جاسوس پیشین فرانسه ایمیل زده و برای فرارش درخواست کمک کرده بود. این شاهزاده اماراتی موفق به فرار نشده و هنوز هیچ سرنخی از وی در دست نیست.

کشف بقایای هزاران جسد  در خرابه‌های موصل

کمیساریای عالی حقوق ‌بشر عراق از کشف ۴هزار و ۶۵۷ جسد از زیر خرابه‌های شهر موصل واقع در مرکز نینوا پس از باز پس‌گیری این شهر از داعش خبر داده است. به‌گزارش روسیا الیوم، تیم اداره دفاع مدنی نینوا ۲ هزار و ۶۶۵ جسد با هویت مشخص را از زمان نابودی داعش تا ششم نوامبر از زیر خرابه‌ها بیرون کشیده‌اند. بقایای اجساد یک هزار و ۹۹۲ تن نیز که هویتشان نامشخص است از زیر آوار بیرون کشیده شده‌ است.

 

ارسال نظر