درخواست کمک واشنگتن از عمران‌خان در صلح افغانستان

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۸۶۰

گروه جهان| رییس‌جمهوری امریکا در نامه‌ای خطاب به نخست‌وزیر پاکستان، کمک اسلام‌آباد در حل آشفته‌بازار افغانستان و آوردن رهبری طالبان به پای میز مذاکره را خواستار شد.

به نوشته رویترز، فواد چودری وزیر اطلاعات پاکستان اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا نامه‌ای به عمران خان نخست‌وزیر پاکستان نوشته و از او درخواست کرده پاکستان در روند صلح و بازگشت آرامش به افغانستان کمک کند. چودری با ارایه توضیحات بیشتر، افزود: «دونالد ترامپ از عمران خان درخواست کرده کاری کند تا گروه طالبان بر سر میز مذاکره بیاید.» گفتنی است امریکا ۱۷ سال است در افغانستان حضور نظامی دارد و با این وجود، این کشور همچنان درگیر جنگ داخلی است.

پایگاه د نیوز هم در گزارشی نوشت، عمران خان دوشنبه در جمع روزنامه‌نگاران ارشد در پاسخ به این درخواست تاکید کرد اسلام‌آباد آماده ایفای نقش خود برای پایان دادن به این بحران طولانی است. او در رابطه با جنگ لفظی وزرای خارجه پاکستان و هند هم گفت: «اسلام‌آباد در برقراری مناسبات صلح‌آمیز با دهلی‌نو صادق است. با این حال طرح هند برای تحریک تنفر ناکام مانده است.» خبرنگاران از عمران خان پرسیدند رفتار ترامپ با او پس از رد و بدل شدن توئیت‌های توهین‌آمیز اخیر، چگونه بوده است و او در پاسخ گفت اگرچه پاکستان پیشتر در مواجهه با امریکا شرایطی ناراحت‌کننده داشت، اما حزب «تحریک انصاف پاکستان» رویکرد کاملا واضحی در قبال امریکا دارد.

 

ارسال نظر