کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۹۱

انتقاد اردوغان از بن‌سلمان درباره قتل خاشقجی

رییس‌جمهوری ترکیه گفته واقعیت جنایت قتل جمال خاشقجی که دولت عربستان سعی کرد ابتدا آن را انکار و سپس سعی کرد واقعیت را مخدوش کند و نهایتا به وقوع آن اعتراف کرد برتری موضع قاطع ترکیه را به اثبات رساند. به‌گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان گفته: «ترکیه قصد ندارد به خاندان سلطنتی در عربستان ضرر برساند در واقع شناسایی عاملان قتل خاشقجی به نفع خود عربستان هم هست.» اردوغان تاکید کرده آنکارا تا زمان مشخص نشدن آمر قتل خاشقجی آرام نخواهد گرفت.

آغاز آبگیری نخستین سد در مرکز افغانستان

منابع محلی ولایت دایکندی در افغانستان اعلام کرده که آبگیری سد تولید برق سوختوک در مرکز افغانستان آغاز شده است و تولید برق از این سد آبی به زودی آغاز شود. به‌گزارش بی‎بی‌سی، این سد روی یکی از شاخه‌های رودخانه هیرمند در پنج کیلومتری شهر نیلی ساخته شده است. این آب قبل از این به سد کجکی و در نهایت به دریاچه هامون می‌ریخت. کار ساختمانی این سد در سال ۱۳۹۵ آغاز شد. با آبگیری کامل آن قسمتی از برق ولایت دایکندی تامین می‌شود. با آغاز کار این نیروگاه آبی ۷۰۰ کیلووات برق تولید و شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) وعده داده که در آینده ظرفیت تولید آن افزایش خواهد یافت.

جسد فرمانده امریکا در بحرین پیدا شد

وزارت دفاع امریکا گفته جسد دریاسالار اسکات استرنی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا، در محل اقامتش در بحرین پیدا شده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، جان ریچاردسون فرمانده عملیات نیروی دریایی امریکا، گفته ظن جرم وجود ندارد و مقام‌های امریکایی و بحرینی بطور مشترک در حال تحقیق درباره مرگ بلندپایه‌ترین مقام نیروی دریایی امریکا در خاورمیانه هستند. استرنی ماه مه به عنوان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا منصوب شده بود.

نشستی برای ساخت خط‌آهن افغانستان-پاکستان

نشست نمایندگان پنج کشور برای بررسی ساخت راه آهن افغانستان به پاکستان امروز یک‌شنبه در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد. به‌گزارش تلویزیون یک افغانستان، در نشست دو روزه تاشکند یک تیم فنی از طرف کابل به همراه نمایندگان روسیه، قزاقستان، ازبکستان و پاکستان طرح خط راه‌آهن افغانستان به پاکستان را بررسی می‌کنند. مدیر بخش ساخت و ساز اداره راه‎آهن افغانستان گفته افغانستان ترجیح می‌دهد راه‌آهن پیش از ورود به پاکستان از استان‌های غربی کشور مانند بلخ، هرات، هلمند و قندهار عبور کند.

 

ارسال نظر