ماکرون با وجود اعتراض‌ها برنامه هایش را اجرا می‌کند

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۵۳۴

گروه جهان|رییس‌جمهوری فرانسه با وجود مواجهه با اعتراض‌های اخیر پاریس بر اجرای سیاست افزایش مالیات سوخت و تعهد کشورش در قبال توافق‌نامه آب‌وهوایی پاریس تاکید کرد. امانوئل ماکرون گفته صدای اعتراض‌ها را شنیده اما اجرای طرح‌های اقتصادی از جمله افزایش مالیات سوخت را ادامه خواهد داد.

به‌گزارش یورونیوز، از ۱۰روز پیش صدها هزار شهروند فرانسوی با پوشیدن جلیقه‌های زرد و بستن اتوبان‌ها، نسبت به این برنامه دولت اعتراض می‌کنند. قسمت عمده اعضای این جنبش شهروندان پر شمار دهک‌های پایین جمعیتی فرانسه هستند که برای گذران زندگی روزمره خود با مشکل مواجهند. ماکرون در این باره گفته: «ناراحتی این بخش از جامعه را درک می‌کنم. تنها می‌توانم خود را در مشکلات آنها شریک بدانم.» رییس‌جمهوری فرانسه با این حال تاکید کرد که بزرگ‌ترین قربانیان آلاینده‌های هوا، فرانسوی طبقه متوسط و پایین جامعه هستند. او وعده داده افزایش قیمت گازوئیل با توجه به قیمت جهانی نفت باشد تا بر دوش طبقات پایین جامعه فرانسه فشار وارد نکند. این سخنان بلافاصله با واکنش منفی «جلیقه زردها» مواجه شد. نمایندگان این گروه می‌گویند هیچ پاسخ روشنی از رییس‌جمهور نگرفته‌اند.

مخالفان، ماکرون را رییس‌جمهوری ثروتمندان فرانسه می‌دانند و معتقدند وی پس از حذف مالیات بر دارایی، تلاش می‌کند کمبود بودجه دولتی را از حقوق و مزایای تامین اجتماعی شهروندان با درآمد کمتر جبران کند. طبق آخرین نظرسنجی‌ها ماکرون تنها در میان ۲۶درصد جامعه فرانسه محبوبیت دارد.

 

ارسال نظر