ترامپ: یک ذره هم از فدرال‌رزرو خشنود نیستم

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۵۳۳

گروه جهان| دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، بار دیگر از سیاست‌های بانک مرکزی امریکا (فدرال‌رزرو) انتقاد کرده و گفته: «من در حال توافق با کشورهای دیگر هستم اما سیاست‌های فدرال رزرو کمکی به من نمی‌کند.»

به‌گزارش واشنگتن‎پست، دونالد ترامپ تاکید کرده که افزایش نرخ بهره و دیگر سیاست‌های فدرال رزرو در حال آسیب رساندن به اقتصاد امریکا است. او گفته: «کسی را هم سرزنش نمی‌کنم اما فقط می‌گویم که فکر می‌کنم فدرال رزرو با توجه به کارهایی که انجام می‌دهد در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند. من دل دارم و دلم بیشتر از مغز هر کس دیگری به من می‌گوید.»

فدرال رزرو سپتامبر سال جاری با توجه به شرایط مطلوب اقتصاد امریکا تصمیم گرفت برای دومین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش دهد و پس از ۱۰ سال به دوران سیاست‌های انبساطی خود خاتمه دهد. نرخ بهره در امریکا به ۲.۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که ترامپ در ماه‌های اخیر از افزایش نرخ بهره انتقاد کرده و گفته این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها برای دولت او به‌منظور تامین مالی کسری‌های صعودی است. انتقادهای بی‌پایان ترامپ از پاول با سنت روسای‌جمهوری پیشین امریکا کاملا فرق می‌کند. روسای‌جمهوری پیشین امریکا همیشه تلاش می‌کردند در انتقاد از رییس نهاد تنظیم‌کننده سیاست‌های ارزی و اعتباری کشورشان ملاحظاتی در نظر گیرند اما ترامپ هنگامی که اوضاع اقتصادی و مالی در امریکا خوب پیش نمی‌رود در انتقاد از رییس بانک مرکزی تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

 

ارسال نظر