کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۳۶

کاهش شاخص بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس

شاخص بورس عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر در پی کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی سقوط کرده است. به‌گزارش رویترز، شاخص کلی بورس عربستان سعودی 1.3درصد کاهش یافته است. کاهش شاخص کلی بورس عربستان پس از کاهش ارزش سهام بانک‌های این کشور و کاهش 14واحدی سهام شرکت‌های پتروشیمی و نیز کاهش 1.2درصدی سهام شرکت صنایع پایه عربستان «سابک» روی داد.

امارات، بریتانیایی محکوم  به حبس ابد را عفو کرد

امارات متحده عربی اعلام کرده متیو هجز، شهروند بریتانیا که به جرم جاسوسی در امارات به حبس ابد محکوم شده بود، عفو شده و آزاد می‌شود. به گزارش یورونیوز، هجز که ۳۱سال دارد، پیش از این اتهامات خود را رد کرده و گفته بود که در امارات در حال تحقیقات دانشگاهی بوده است. او دانشجوی دکترا در دانشگاه دورهام انگلستان است. اما دادستانی امارات پیشتر گفته بود متهم به خطاهای خود اعتراف کرده است. هجز حدود 7 ماه پیش در فرودگاه ابوظبی بازداشت شد.

ترامپ از عبادی نفت عراق را طلب کرده بود

دونالد ترامپ در صحبت‌هایی که پیشتر با حیدر عبادی نخست‌وزیر سابق عراق، داشته دو بار گفته عراق باید با نفتش هزینه‌های جنگ امریکا در این کشور را پرداخت کند. به‌‌گزارش آکسیوس، مارس سال گذشته ترامپ در پایان نشستش با عبادی در کاخ‌سفید گفته امریکا باید نفت عراق را به منظور باز پرداخت هزینه‌های جنگ در این کشور دریافت کند. ترامپ در زمان کمپین انتخاباتی از این موضوع شکایت داشت که امریکا تریلیون‌ها دلار در عراق خرج کرده و هزاران سرباز قربانی کرده، اما در ازای آن چیزی دریافت نکرده است.

سفر بین‌المللی ولیعهد سعودی برای خروج از انزوا

محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، سفر منطقه‌ای خود به مصر و شمال آفریقا را آغاز کرده است. برخی تحلیل‌گران با اشاره به تشدید فشارهای بین‌المللی پس از قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، که گفته شده به دستور او بوده، معتقدند که بن‌سلمان تلاش دارد تا از انزوای بین‌المللی خارج شود. محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان ریاض را به مقصد چند کشور عربی شامل امارات، بحرین، تونس، مصر، الجزایر و موریتانی ترک کرده است. او قرار است سه‌شنبه (امروز) پس از دیداری از تونس، برای شرکت در نشست گروه20 عازم آرژانتین شود.

 

 

ارسال نظر