رهبر کره‌شمالی به کره‌جنوبی سفر می‌کند

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۳۳

گروه جهان|سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد امکان دارد کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، سال جاری میلادی و پیش از دیدار دوم خود با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، به کره‌جنوبی سفر کند.

به‌گزارش یونهاپ، کیم اوی کیوم گفته: «مساله زمان سفر رهبر کره‌شمالی به سئول در دولت کره‌جنوبی همچنان باز است و تا کنون تاریخ مشخصی برای این سفر تعیین نشده است اما با توجه به دیدار دوم ترامپ و کیم که قرار است ابتدای سال 2019 برگزار شود سفر وی به کره‌جنوبی احتمالا پیش از این دیدار انجام شود.» او تاثیرگذاری در راستای صلح شبه‌جزیره را مهم‌ترین هدف این سفر عنوان کرده و گفته: «به‌دنبال مفید بودن سفر هستیم برای همین در حال بررسی شرایط برای زمان سفر در قبل یا بعد از دیدار ترامپ و کیم هستیم.»

رهبران دو کره پیش از این در سال 2018 میلادی سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که حاصل آن امضای بیانیه صلح و سند کاهش تخاصم میان دو کشور است. آوریل امسال رهبران دو کشور اولین دیدار رسمی و سومین دیدار سران از سال 2000 میلادی را انجام دادند و در آنجا اعلام شد باید به خصومت‌ها پایان داد. رییس دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی همچنین اظهار امیدواری کرده تا پایان سال جاری میلادی «پایان جنگ کره» اعلام شود.

 

 

ارسال نظر