لبنان کمک نظامی 5 میلیون دلاری روسیه را رد کرد

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۳۱

گروه جهان| لبنان هدیه نظامی روسیه را رد کرده است، اقدامی که مسکو و برخی منابع لبنانی آن را سیاسی می‌دانند. روسیه می‌گوید امریکایی‌ها مانع همکاری نظامی بیروت و مسکو می‌شوند. به‌گزارش ایسنا، چند روز پیش از عید استقلال لبنان، بیروت مهمات اهدایی از سوی وزارت دفاع روسیه را رد کرد که ارزش آن به پنج میلیون دلار می‌رسید. این کمک همچنین شامل تجهیزات نظامی بود؛ بهانه لبنان این بود که مهمات اهدایی با تسلیحاتی که ارتش لبنان در اختیار دارد، تناسبی ندارد.

 با علم بر اینکه ارتش لبنان ده‌ها هزار تفنگ کلاشینکف و مسلسل PKS در اختیار دارد، در نتیجه به این مهمات نیاز دارد. اسراییل نیز به عنوان دشمن لبنان دارای بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات غربی در منطقه است و مقدار معینی سلاح‌ شرقی نیز در انبارهای خود دارد که با حجم ذخایر تسلیحات برخی کشورهای عربی برابر است. پس از موانع بسیاری که مانع رسیدن این کمک نظامی به لبنان در زمان مقرر یعنی ماه ژوئن شد، این توجیه فنی لبنان برای عدم تحویل این هدیه از طریق پیامی رسمی به دست وابسته نظامی روسی در بیروت رسید.

 روسیه و برخی منابع لبنانی، این اقدام دولت را تصمیمی سیاسی خوانده‌اند که منبع آن تاکنون مشخص نشده اما هدفش این است که ارتش لبنان را به سمتی سوق دهد که تنها از سوی امریکا سلاح بگیرد.

 

 

ارسال نظر