کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۶۲

عراق، انگلیس و امریکا توافقنامه تولید برق امضا کردند

بانک تجارت عراق، بانک چندملیتی استاندارد چارترد انگلیس و شرکت امریکایی جنرال الکتریک، توافقنامه‌ای به ارزش 600 میلیون دلار به منظور تامین هزینه طرح تولید برق در عراق امضا کردند. به‌گزارش رویترز، هدف این طرح، تولید بیش از دو گیگاوات برق در عراق و در راستای برنامه بازسازی و به روز کردن صنعت برق این کشور است. عراق 15.7 مگاوات برق تولید می‌کند که توانایی برآورده کردن نیاز مصرفی 23 هزار مگاواتی این کشور را نمی‌دهد.

معرفی نامزدهای حزب  حاکم ترکیه درانتخابات محلی

حزب عدالت و توسعه ترکیه نامزدهای خود در 40 استان این کشور را به منظور رقابت در انتخابات محلی و تصدی شهرداری‌ها معرفی کرد. به‌گزارش ایرنا، انتخابات محلی ترکیه با هدف تعیین شهرداران شهرهای 81 استان 31 مارس 2019 برگزار می‌شود. با وجود معرفی نامزدهای حزب حاکم، اختلافات درونی در میان سایر احزاب اوج گرفته است.

گاز رژیم‌صهیونیستی با هزینه امارات به اروپا صادر می‌شود

رژیم‌صهیونیستی برای صادرات گاز طبیعی با هزینه امارات و حمایت اتحادیه اروپا به برخی کشورهای این قاره، توافقنامه امضا کرده است. به‎گزارش خبرگزاری معا، اسراییل، یونان، ایتالیا و قبرس توافقنامه‌ای امضا کردند که طبق آن طولانی‌ترین و عمیق‌ترین خط لوله گاز در جهان ساخته و راه‌اندازی خواهد شد. این خط لوله انتقال با طول 2هزار کیلومتر و عمق 3.5 کیلومتر زیر سطح دریا که به اسراییل امکان صدور گاز به کشورهای بالکان و اروپای شرقی خواهد داد، با حمایت اتحادیه اروپا و با هزینه ابوظبی اجرایی می‌شود.

داعش مسوولیت حمله پاکستان را بر عهده گرفت

داعش مسوولیت حمله انتحاری جمعه به بازاری شلوغ در منطقه خیبرپختون‌خوا در شمال غرب پاکستان را که در آن دستکم 35 تن کشته شدند، بر عهده گرفت. به‌گزارش آسوشیتدپرس، تروریست‌های داعش در سال‌های اخیر بارها شیعیان را در هر دو طرف مرز کشورهای افغانستان و پاکستان هدف گرفته‌اند. در این عملیات یک عامل انتحاری با موتورسیکلت خود را در میان جمعی از مردم منفجر کرد.

یک زن سفیر افغانستان  در امریکا شد

رییس‌جمهور افغانستان رویا رحمانی را به عنوان سفیر جدید کشورش در امریکا منصوب کرده است. به‌گزارش ایسنا، رحمانی پیشتر سفیر افغانستان در اندونزی بوده است. حمدالله محب حدود سه ماه پیش از سمت سفیر افغانستان در امریکا استعفا کرده و به عنوان مشاور امنیت ملی مشغول به کار شد.

 

 

ارسال نظر