انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان 3 ماه به تعویق افتاد

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۵۸

گروه جهان|خبرگزاری «پژواک» افغانستان اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که قرار بود 31 فروردین 1398 برگزار شود، حدود سه ماه به تعویق افتاده است. این رسانه به نقل از منبعی معتبر افزود، براساس جدول زمانی جدید ثبت نام نامزدها از 11 دی تا 8 بهمن انجام خواهد شد و از 22 اردیبهشت تا 20 تیر سال آینده همزمان برای تبلیغات در نظر گرفته شده است.

انتخابات اعضای شورای استان‌ها و شهرستان‌ها و نمایندگان مجلس در استان «غزنی» که به‌دلیل اختلافات قومی و ناامنی از دور قبل بازمانده بود نیز همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد. در تقویم جدیدی که این خبرگزاری منتشر کرده، از 20 مرداد نتایج ابتدایی و در 24 شهریور نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.

پیش‌تر همزمان با سفر «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان به این کشور، گفته شده بود که او تعویق برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را خواستار شده است؛ اما دولت و ریاست‌جمهوری افغانستان با رد هرگونه تعویق آن، اعلام داشتند که رای‌گیری در زمان معین برگزار خواهد شد. برخی منابع از تشکیل دولت موقت با حضور نمایندگان طالبان و آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور نامزدان طالبان هم خبر داده بودند که دولت با رد و ابراز مخالفت با آن، چنین رخدادی را گامی رو به عقب خواند.

 

 

ارسال نظر