صدها مصدوم در حملات شیمیایی تروریست‌ها در حلب

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۵۷

گروه جهان| گروه‌های تروریستی مستقر در حومه حلب که وابسته به هیات تحریر الشام (نصرت سابق) هستند، با گلوله‌های حاوی گازهای سمی محله‌های حلب شامل خالدیه، خیابان النیل و جمعیت الزهرا را هدف قرار دادند. روسیه قصد دارد این حادثه را با طرف ترکیه‌ای بررسی کند.

سرتیپ عصام الشلی، فرمانده پلیس حلب به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته گروه‌های تروریستی محله‌های مسکونی شهر حلب را با خمپاره‌هایی حاوی گازهای سمی که منجر به ایجاد حالت خفگی بین شهروندان شد، هدف قرار دادند. حسین دیاب، استاندار حلب نیز گفت این اقدام تروریستی در اختیار داشتن گازهای سمی از سوی گروه‌های تروریستی را تایید می‌کند. حاج طه، مدیر بخش سلامت حلب نیز گفت، حدود ۵۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در اثر این حملات تروریست‌ها مصدوم شده‌اند و احتمال افزایش شمار مصدومان وجود دارد. او افزود با توجه به نوع زخم‌های ایجاد شده، احتمالا گاز استفاده شده گاز کلر بوده باشد.

یگان‌های ارتش سوریه که در حلب مستقر هستند با سلاح‌های مناسب به منبع شلیک این خمپاره‌ها پاسخ دادند و خسارت‌های بسیاری در بین تروریست‌ها به جا گذاشتند. این تجاوز تروریستی به محله‌های مسکونی چند روز بعد از افشاگری منابع محلی در زمینه ورود کارشناسان شیمیایی فرانسوی به ادلب از طریق مرزهای مشترک با ترکیه برای مجهز ساختن خمپاره‌ها و راکت‌ها به مواد سمی با هدف استفاده از آن در خاک سوریه انجام گرفت.

 

 

ارسال نظر