کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۷۹

مذاکرات آنکارا و بروکسل درباره انجام اصلاحات

قرار است مقامات اتحادیه اروپا و ترکیه درباره برخی مسائل از جمله تلاش‌ آنکارا برای اجرای اصلاحات داخلی در حوزه‌های قضایی و حقوق بنیادین گفت‌وگو کنند. به‌ گزارش آناتولی، قرار است فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مولود چاووش‌اوغلو، وزیرخارجه ترکیه و معاون وی 22 نوامبر درباره سیاست خارجی ترکیه درباره سوریه، روند صلح خاورمیانه، لیبی، عراق و روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا گفت‌وگو کنند.

120کشته و زخمی در انفجار انتحاری کابل

انفجار انتحاری بزرگی که سه‌شنبه در کابل روی داد، دست‌کم ۵۰ کشته و ۷۰ زخمی بر جای گذاشته است. به‌ گزارش‌‌ یورونیوز، این انفجار در درون تالار عروسی هتل اورانوس و هنگام برگزاری جشنی برای بزرگداشت تولد پیامبر اسلام (ص)رخ داده است. سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته احتمال می‌رود شمار تلفات این حمله افزایش یابد. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

محمد بن سلمان روزنامه الحیاه را خرید

منابع‌ آگاه اعلام کردند که ولیعهد عربستان امتیاز روزنامه «الحیاه » که شاهزاده خالد بن سلطان مالک آن است را خریداری کرده است. به گزارش رای‌الیوم، فروش امتیاز این روزنامه پس از بدهی‌های انباشته شده آن و حقوق به تعویق افتاده کارمندانش که به ۳۷ میلیون دلار رسیده، صورت گرفته است. الحیاه روزنامه‌ای طرفدار غرب و سعودی‌هاست و رویکردش به عربستان محترمانه است. الحیاه در اکثر کشورهای عربی توزیع می‌شود و بیشتر اعضای تحریریه آن لبنانی هستند.

ترکیه لغو قرارداد خرید اس400 از روسیه را رد کرد

وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای امریکایی خود گفته قرارداد خرید سامانه‌های دفاعی اس400 از روسیه نهایی شده است و دیگر قابل برگشت نیست. به گزارش رویترز، مولود چاووش اوغلو در دیدار با مایک پمپئو خود بر نهایی بودن قرارداد خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس400 از روسیه تاکید کرده است. خرید تسلیحات روسی عصبانیت ایالات متحده و دیگر هم پیمانان ناتو را در پی داشته است.

سفر مسعود بارزانی به بغداد

رییس حزب دموکرات کردستان عراق چهارشنبه به بغداد سفر کرد. به‌گزارش ایسنا، مسعود بارزانی در این دیدار قرار است با رهبران سیاسی و همچنین عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کند. این نخستین سفر مسعود بارزانی به بغداد پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال و خشونت‌ها در کرکوک است. روابط میان بغداد و اربیل پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی دچار تنش شد و حتی درگیری‌های نظامی میان دو طرف در کرکوک روی داد.

 

 

ارسال نظر