روسیه به خروج امریکا از پیمان موشکی پاسخ می‌دهد

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۰۰

گروه جهان|  رییس‌جمهوری روسیه در جلسه صنایع دفاعی این کشور گفت که در صورت خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد، مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد.

به گزارش رویترز، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرده که ولادیمیر پوتین در جلسه با مسوولان صنایع دفاعی روسیه گفته: «پیشنهاد می‌کنم در این جلسه گام‌های ما در رابطه با خروج احتمالی ایالات متحده امریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد را مورد بررسی قرار دهیم. ما برای گفت‌وگو با شرکای امریکایی در خصوص این مساله کلیدی آمادگی داریم و امیدواریم که آنها با احساس مسوولیت کامل در این مورد رفتار کنند. بدون شک تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج از این پیمان از سوی روسیه بدون پاسخ نخواهد ماند همانطور که وقتی امریکا بطور یک‌جانبه از قرارداد محدودیت تسلیحات پدافند موشکی خارج شد، روسیه به آن پاسخ داد.» رییس‌جمهوری روسیه گفت: «روسیه موشک مافوق صوت پیشرفت‌های ساخته است که از هر مانعی می‌تواند عبور کند. امیدواریم عقل سلیم برتری یابد و در عرصه موشکی بتوانیم به توافق برسیم.»

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد 8 ماه دسامبر سال 1987 بین میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رییس‌جمهوری وقت امریکا امضا شد. براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای کوتاه و میان برد به استثنای موشک‌های دریایی ممنوع شد.

 

 

ارسال نظر