رای حزب کارگر بریتانیا علیه پیش‌نویس توافق برگزیت

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۳۲

گروه جهان| جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت که که حزب متبوعش علیه برنامه برگزیت ارایه شده توسط دولت محافظه‌کار ترزا می‌ رای خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، کوربین ضمن اعلام اینکه اکثریت پارلمان از توافق‌های گمرکی با اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند، گفت که شرایط فعلی توافق برگزیت را قابل‌قبول نمی‌داند و قانون‌گذاران حزبش علیه برنامه برگزیتی دولت ترزا می ‌رای خواهند داد. کوربین افزود که برگزاری همه‌پرسی دوم در رابطه با برگزیت برنامه‌ای برای آینده است و باور دارد که در صورت رد پیش‌نویس توافق برگزیت از سوی پارلمان، دولت باید بر سر مفاد آن مجددا مذاکره کند.

ترزا می‌که در پی مخالفت وزرای کابینه خود با پیش‌نویس توافق برگزیت با چالش جدی مواجه شده، در مصاحبه با اسکای نیوز روند برگزیت در ۷ روز آینده را برای کشورش حیاتی خوانده و گفته که هیچ جایگزینی برای توافق برگزیتی ارایه شده، وجود ندارد. او همچنین خطاب به پارلمان این کشور در خصوص مخالفت با توافق برگزیت هشدار داده و گفته طرح پیشنهادی او تنها راه دستیابی به توافق با اتحادیه اروپاست.ناظران سیاسی هم درباره مخالفت احتمالی پارلمان با این توافقنامه هشدار داده‌اند. اما حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که توافق پیشنهادی برای مدتی نامعلوم مانع از قطع وابستگی لندن به بروکسل شده و بریتانیا را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل می‌کند.

 

ارسال نظر