واکنش نتانیاهو به درخواست انتخابات زودهنگام

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۵۲

گروه جهان|بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ساقط شدن دولت راستگرای خود را تکرار یک اشتباه تاریخی خوانده است. به گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو از رهبران احزاب باقی مانده در ائتلاف دولتش خواسته از درخواست برگزاری انتخابات پیش از موعد منصرف شوند. بیانیه بنیامین نتانیاهو پس از آن منتشر شد که رسانه‌های اسراییلی از تقویت احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، در ادامه بحران سیاسی دولت و شکست دیدار نتانیاهو با نفتالی بنت رهبر حزب «بیت یهودی» خبر دادند. بنت در دیدار با نتانیاهو خواسته بود که پست وزارت جنگ، در پی استعفای آویگدور لیبرمن، به او داده شود.

روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشته، نتانیاهو این درخواست را رد کرده و حزب بیت یهودی پاسخ رد نتانیاهو را شکست دیدار میان رهبر این حزب با نخست وزیر و رفتن به سوی انتخابات زودهنگام تلقی کرده است.

در حالی که حزب بیت یهودی اعلام کرده سران احزاب هم‌پیمان با دولت یک‌شنبه (امروز) موعد انتخابات را تعیین می‌کنند، بیانیه دفتر نخست‌وزیری ابراز امیدواری کرده که این سیاستمداران متقاعد شوند که یک اشتباه تاریخی را تکرار نکنند. بحران سیاسی دولت نتانیاهو پس از آن تشدید شد که موشه کاخلون و ربای آریه درعی، رهبران دو حزب همپیمان با دولت، پس از استعفای آویگدور لیبرمن، بر لزوم برگزاری انتخابات در اولین فرصت اصرار کرده‌اند.

 

ارسال نظر