کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۱:۳۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۵۲۶

پاکستان، بدون تعرفه گمرکی به چین کالا صادر می‌کند

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی، نساجی و سرمایه‌گذاری اعلام کرده در پی آمادگی چین، پاکستان در یکسال آینده می‌تواند، یک میلیارد دلار کالا بدون تعرفه گمرکی به چین صادر کند. صادرات پاکستان به چین در سال گذشته، یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود که انتظار می‌رود این میزان برای سال آینده به دو برابر افزایش یابد.

رییس‌جمهوری عراق به امارات رفت

رییس‌جمهوری عراق که اولین سفر خارجی خود را با دیدار از کشورهای عرب منطقه آغاز کرده، کویت را به مقصد امارات ترک کرد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، دفتر برهم صالح اعلام کرده که رییس‌جمهوری عراق در نخستین سفر منطقه‌ای خود به کشور عرب دیگر نیز سفر خواهد کرد.  این سفرهای منطقه‌ای با هدف تقویت روابط عراق با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و گسترش همکاری‌های مشترک صورت می‌گیرد.

دیدار بن‌سلمان با فرستاده ترزا می

فرستاده نخست‌وزیر انگلیس به ریاض با ولیعهد عربستان درباره آخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرده است. به‌گزارش ایسنا، سایمن مک‌دونالد فرستاده ترزا می، با محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، دیدار کرده است. جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز برای بررسی پرونده یمن و قتل جمال خاشقجی قرار است به عربستان و امارات سفر کند.

تاکید بحرین و مصر بر ادامه تحریم قطر

وزارت خارجه مصر و بحرین در بیانیه‌ای مشترک بر پایبندی خود به خواسته‌های سیزده‌گانه از قطر تاکید کردند. به‌گزارش العربیه، در بیانیه وزارت خارجه مصر و بحرین آمده تمامی تلاش‌های قطر برای دور زدن این خواسته‌ها تنها به طولانی شدن زمان بحران منجر می‌شود. عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند.

۷۵ کشته در موج جدید حملات طالبان

حدود ۵۰ نیروی امنیتی بر اثر حملات طالبان در اطراف شهر فراه در جنوب غربی افغانستان کشته شده‌اند. به‌گزارش یورونیوز، همزمان حدود ۲۵ نفر که۱۰ تن از آنها غیرنظامی بودند نیز به‌دنبال حمله طالبان در غزنی کشته شده‌اند. طالبان در روزهای گذشته علاوه بر ولایت‌های فراه و غزنی در ولایت‌های بغلان، کندز، فاریاب، ارزگان و غور نیز حملاتی را انجام داده است.

 

ارسال نظر