طرح «معامله قرن» ترامپ به زودی اعلام خواهد شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۴۰

گروه جهان|رسانه‌صهیونیستی به نقل از نماینده امریکا در خاورمیانه گزارش دادند واشنگتن به زودی طرح موسوم به «معامله قرن» را اعلام خواهد کرد. شبکه 10 تلویزیونی اسراییل به نقل از جیسون گرینبلات نوشته: «ما آماده‌ایم به زودی طرح صلح رییس‌جمهوری را منتشر کنیم.»

این دیپلمات امریکایی گفته از دو طرف در این طرح خواسته خواهد شد برای دستیابی به توافق امتیازاتی بدهند. گرینبلات تاکید کرده هدف طرح صلح امریکا دستیابی به یک توافق دایم میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها است. او گفته: «مطمئن هستیم که اگر دو طرف موافقت کنند که وارد مذاکرات شوند خواهند فهمید که چرا ما به این نتایجی که در طرح صلح ارایه خواهد شد رسیده‌ایم.» این در حالی است که پیش‌تر صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، گفته بود: «دونالد ترامپ با تصمیماتش علیه فلسطین، روند صلح را نابود کرده است.» عریقات هفته گذشته در کنفرانس امنیتی اردن گفته بود: «هیچ کشور عربی با طرح موسوم به معامله قرن موافقت نخواهد کرد.» براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می‌شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز

در برمی‌گیرد. صهیونیست‌ها سال‌هاست که برای قدس طرح‌های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهم‌ترین طرح صهیونیست‌ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است. اشغالگران قدس قصد دارند محله‌های فلسطینی‌نشین مثل شعفاط، کفرعقب و ابودیس را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین الحاق کنند.

 

ارسال نظر