کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۷۳

حکم بازداشت ۱۰۳نظامی در ترکیه صادر شد

دادستانی ترکیه دستور بازداشت ۱۰۳ نظامی ارتش به اتهام ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن را صادر کرد. به‌گزارش آناتولی، این افراد متهم هستند در جریان کودتای ۲۰۱۶ با شبکه فتح‌الله گولن روحانی تبعیدی ترک در امریکا، در ارتباط بودند. دستگاه قضایی ترکیه می‌گوید ۱۰۳ متهم در تمام رده‌های ارتش مشغول به خدمت بودند و در میان آنها چند سرهنگ و سرگرد هم وجود دارد.

اعزام نیرو برای محافظت از هزاره‌ها در برابر طالبان

در پی بروز خشونت‌‌های قومی از سوی شبه‌نظامیان طالبان علیه اقلیت شیعه هزاره‌، دولت افغانستان اقدام به اعزام نیروهای ویژه برای محافظت آنان کرد. به‌گزارش ایرنا، طالبان از چهارشنبه عملیات خود را در غزنی شدت بخشیده‌اند. بخش عمده قوم هزاره شیعه هستند در حالی که طالبان اهل تسنن و عمدتا از قوم پشتون هستند. طالبان متهم است که در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ و به هنگام به دست داشتن قدرت در افغانستان علیه اقلیت هزاره مرتکب جرایم حقوق‌ بشری شده است.

سفر امیر قطر به آنکارا

ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرده تمیم‌ بن‌حمد بن‌آل‌ثانی امیر قطر، شنبه (امروز) در دیدار با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه در آنکارا درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش رویترز، تمیم بن حمد آل‌ثانی قبلا گفته بود بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فرصت‌های جدیدی مقابل کشورش ایجاد کرده و یک تحول تاریخی در زندگی جامعه قطر رقم زده است.

رفع بحران پرداخت بدهی‌های اسلام‌آباد

وزیر دارایی پاکستان گفته کشورش بحران پرداخت بدهی‌های خود را پشت سر گذاشته و 6 میلیارد دلار از 12 میلیارد مورد نیاز را عربستان سعودی تامین می‌کند و مابقی آن را چین می‌دهد. به‌گزارش ایرنا، اسد عمر گفته بحران پرداخت بدهی‌ها اسلام‌آباد برطرف شده و برای ایجاد توازن در آینده می‌بایست حجم صادرات را افزایش دهد. گفته شده، هیات بلندپایه پاکستان نهم نوامبر عازم چین خواهد شد و  چارچوب توازن بازپرداخت‌ها را تعیین خواهد کرد.

تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از علی سلمان

به‌دنبال فراخوان علما، روحانیون و احزاب بحرینی، مردم این کشور با حضور گسترده در خیابان از شیخ علی سلمان رهبر زندانی حزب الوفاق حمایت کرده به تلاش آل‌خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی اعتراض کردند. به‌گزارش ایرنا، دولت بحرین با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و شوراها فشار بر مخالفان را با هدف مجبور کردن آنها به حضور در این انتخابات نمایشی افزایش داده است.

 

ارسال نظر