کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۰۴

حکم بازنشستگی عبادی و ۲۰ وزیر کابینه عراق

نخست‌وزیر جدید عراق حکم بازنشستگی حیدر عبادی و ۲۰ وزیر سابق عراق را صادر کرده است. به‌گزارش سومریه ‌یوز، عادل عبدالمهدی طی حکمی دستور بازنشستگی حیدر عبادی نخست‌وزیر سابق و ۲۰ تن از اعضای کابینه سابق را صادر کرده است. در این حکم آمده که با توجه به رای اعتماد پارلمان به دولت جدید و با استناد به اختیارات قانون نخست‎وزیر، این تصمیم گرفته شده است. عبادی و اعضای کابینه‌اش از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸ بازنشسته شده‌اند.

مذاکره اردوغان با ترامپ درباره سوریه و هالک ‌بانک

رییس‌جمهور ترکیه گفته در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود درباره انجام گشت‌زنی‌های مشترک در سوریه و وضعیت هالک‌بانک بحث و رایزنی کردند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، رجب اردوغان گفته دونالد ترامپ وعده داده تا تدابیر احتمالی امریکا علیه این بانک ترکیه‌ای که به دور زدن تحریم‌ها علیه ایران متهم است را دوباره بررسی کند. روسای جمهوری ترکیه و امریکا همچنین درباره گشت‌زنی نظامی مشترک در منبج سوریه گفت‌وگو کردند.

موافقت اشرف‌غنی با مذاکرات صلح مسکو

وزرات خارجه روسیه اعلام کرده اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، با اعزام یک هیات بلندپایه سیاسی به مسکو برای مذاکره با طالبان موافقت کرده است. قرار است این مذاکرات نهم نوامبر برگزار شود. روسیه اوت ۲۰۱۸پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح‌ چندجانبه افغانستان را با حضور نمایندگان ۱۲کشور و طالبان مطرح کرده بود. کابل تاکید دارد که گفت‌وگوهای صلح باید در افغانستان و با هدایت دولت برگزار شود. ایران، پاکستان، هند، چین و ایالات متحده به این نشست دعوت شده‌اند.

برادرزاده پادشاه عربستان از زندان آزاد شد

خالد بن طلال شاهزاده منتقد سعودی و برادرزاده ملک سلمان، شاه عربستان پس از گذشت ۱۱ماه از زندان آزاد شد. به‌گزارش یورونیوز، او نزدیک به یک سال پیش به همراه شمار دیگری از شاهزادگان و در چارچوب طرح ولیعهد عربستان برای مبارزه با فساد مالی بازداشت شده بود.

نشست امنیتی باکو و بروکسل

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از برگزاری نشست امنیتی میان این کشور و اتحادیه اروپا در باکو خبر داده است. در قالب این گفتمان امنیتی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با مظاهر تروریسم، تجزیه‌طلبی و افراطی‌گری و همکاری در عرصه مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر