کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۷۵

افتتاح فرودگاه جدید استانبول توسط اردوغان

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، فرودگاه جدید استانبول با هزینه ۱۱.۷ میلیارد دلار در خارج از استانبول را افتتاح کرد. به‌گزارش رویترز، مقامات ترکیه بر این باورند که این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه جهان خواهد بود. البته در ژانویه بطور کامل عملیاتی خواهد شد. این فرودگاه سالانه۹۰میلیون مسافر جابه‌جا خواهد کرد. ۳۱ اکتبر جاری پروازهای داخلی به آنکارا، ازمیر و آنتالیا و در اول و هشتم نوامبر پروازهایی از ترکیه به سمت قبرس ترک‌نشین و جمهوری آذربایجان انجام خواهند شد.

شهادت ۳ زائر زن شیعه در شمال عراق

پلیس عراق اعلام کرد، سه زائر زن شیعه در اثر انفجار بمبی کار گذاشته شده در مسیر پیاده‌روی‌شان به سمت کربلا شهید شدند. به گزارش ایسنا، پلیس عراق اعلام کرد، سه زائر زن شیعه در اثر انفجار بمبی که در مسیر راهپیمایی‌شان به سمت کربلا در نزدیکی شهر خانقین واقع در شمال عراق کار گذاشته شده بود، کشته شدند. هنوز گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما داعش در این منطقه فعال است. میلیون‌ها زائر شیعه هر سال در اربعین حسینی به زیارت کربلا می‌روند.

۵ عضو آزاد شده طالبان از گوآنتانامو در قطر هستند

سخنگوی طالبان اعلام کرده، پنج نفر از اعضای طالبان به تازگی از زندان نظامی امریکا در گوآنتانامو در قبال آزادی یکی از اعضای ارتش امریکا آزاد شده بودند، اکنون در دفتر سیاسی این گروه در قطر حضور دارند. به گزارش آسوشیتدپرس گزارش داد، سخنگوی طالبان گفته این افراد در میان نمایندگان طالبان برای مذاکرات صلح در افغانستان حضور خواهند داشت. این پنج نفر از اعضای طالبان در ۲۰۱۵ در قبال آزادی باو برگدال، از اعضای ارتش امریکا که توسط طالبان به اسارت گرفته شده بود، آزاد شدند.

عربستان به درخواست ترکیه پاسخ نمی‌دهد

 دادستان کل عربستان پاسخی مثبتی به خواسته‌های ترکیه در زمینه پرونده قتل جمال خاشفجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی نداده است. به گزارش ینی‌شفق، در این دیدار تیم ترکیه‌ای اصرار کرده محاکمه ۱۸ مظنون بازداشت شده در ترکیه انجام شود که دادستانی عربستان هیچ پاسخ مثبتی به این درخواست نداده و به تیم ترکیه‌ای گفته متهمان در کشورشان محاکمه خواهند شد و طرف ترکیه‌ای می‌تواند برای مشارکت در تحقیقات و اطلاع از محاکمه به ترکیه بیاید. دادستانی سعودی همچنین از طرف ترکیه‌ای خواسته نوارهای صوتی که در اختیار دادستانی کل ترکیه است بدهد که با مخالفت ترکیه روبرو شده است.

 

ارسال نظر