مجازات نخست‌وزیر پیشین بنگلادش دو برابر شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۷۰

گروه جهان| دادگاهی در بنگلادش به دو برابر شدن حکم مجازات حبس خالده ضیا، نخست‌وزیر سابق این کشور به اتهام فساد رای و به این ترتیب، مجازات او را به 10 سال حبس افزایش داد و بخت او را برای حضور در رقابت‌های انتخابات پارلمانی ماه دسامبر، گرفت. به گزارش رویترز، حزب ملی‌گرای بنگلادش متعلق به خالده ضیا بعد از آنکه او در ماه فوریه به زندان افتاد، دچار درهم ریختگی شد. این حزب اپوزیسیون اعلام کرد حکم جدید علیه ضیا با هدف حذف او و خانواده‌اش از عرصه سیاست بنگلادش صادر شده است.

خورشید عالم خان، یک وکیل دولت بنگلادش در پی حکم دادگاه عالی این کشور به خبرنگاران گفت، اکنون دیگر شانسی برای آنکه این رهبر حزب ملی‌گرا در انتخابات بعدی کاندید شود، وجود ندارد. خالده ضیا به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است و در دادگاه حضور نداشته و وکیلی به نمایندگی از او حاضر شده است.

ماه فوریه گذشته خالده ضیا به همراه پسر و چند دستیارش در پرونده دزدی مبلغی معادل 253 هزار دلار در قالب کمک‌های خارجی به یک بنیاد حمایت از یتیمان مجرم شناخته شدند. گفته شده که این بنیاد در سال‌های 2001 تا 2006 که خالده ضیا نخست‌وزیر بنگلادش بوده، ایجاد شده است. او خود ارتکاب هرگونه خطایی را رد می‌کند. دوشنبه یک دادگاه بنگلادش خالده ضیا را به اتهام اختلاس به مبلغ نزدیک به 400 هزار دلار از بنیادی در سال 2005، به هفت سال زندان محکوم کرد.

 

ارسال نظر