کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۹۰

تشدید تدابیر امنیتی در بغداد و شهرهای جنوبی عراق

نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند، فرماندهی منطقه عملیات فرات میانی نیروهای بیشتر و پهپادها را با هدف تامین امنیت زائران اربعین حسینی در استان‌های جنوبی و بغداد مستقر کرده است. به‌گزارش ایسنا، فرماندهی عملیات مرکزی در حشد شعبی گفته نیروهای این گروه به منظور حمایت از زائران اربعین حسینی و گرفتن هر فرصت احتمالی از دشمن حضور امنیتی‌شان را برای حمایت از زائران اربعین که سه‌شنبه به اوج خود می‌رسد، تقویت کرده‌اند. این تلاش‌ها شامل انتقال پهپادها برای نظارت بر حریم هوایی و رصد هرگونه تحرک مشکوک، تقویت تلاش‌های اطلاعاتی و تبادل اطلاعاتی است.

نگرانی از احتمال تقلب انتخاباتی در قندهار

جمیل کرزی سیاستمدار و از چهره‌های پرنفوذ افغانستان هشدار داده که در برخی مناطق قندهار صندوق‌های رای، شب پیش از انتخابات پر شده بود. به‌گزارش یورونیوز، برخی ناظران انتخاباتی نیز گفته‌اند در نخستین ساعات برگزاری انتخابات در این ولایت رای‌دهندگان با صندوق‌های پر از رای مواجه شدند. انتخابات پارلمانی در قندهار به‌دلیل تهدیدها و نگرانی‌های امنیتی با یک هفته تاخیر برگزار شد. براساس آمار کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در چند ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر در قندهار ثبت‌نام کرده‌اند که 70 هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

محدودیت سفر خارجی وزرای پاکستانی

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرده اعضای کابینه حق ندارند در طول سال بیش از 3 مرتبه سفر خارجی داشته باشند. به گزارش فارس، وزیر تجارت و بازرگانی از این قانون مستثنی خواهد بود. همچنین اعضای کابینه در سفرهای خارجی خود نمی‌توانند اعضای خانواده، خدمتکاران یا افراد فاقد مسوولیت دولتی را همراه ببرند. تمام اعضای کابینه باید از هواپیمای عمومی برای سفر خارجی خود استفاده کنند و حق سفر با هواپیمای خصوصی را ندارند. طبق تصمیم عمران‌خان فقط رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، رییس دادگاه عالی، رییس مجلس سنا و رییس مجلس ملی می‌توانند برای سفرهای خارجی از  هواپیمای خصوصی استفاده کنند.

عمان برای حل بحران فلسطین به ترامپ تکیه دارد

وزیر خارجه عمان اعلام کرده کشورش برای حل مناقشه خاورمیانه به دونالد ترامپ تکیه دارد. یوسف بن‌علوی گفته کشورش نقش میانجی را بین تل‌آویو و فلسطین ندارد، اما به آنها ایده‌هایی می‌دهد تا خود بتوانند به توافق‌هایی برسند. اظهارات وزیر خارجه عمان یک روز پس از آن بیان شده که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، به مسقط سفر کرد. این سفر انتقادهای زیادی را در پی داشت.

 

ارسال نظر