کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۵۲۵

اختلاف نمایندگان و عبدالمهدی بر سر کابینه

پارلمان عراق به برنامه‌ها و ۱۴ تن از وزرای پیشنهادی عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر جدید، رﺃی اعتماد داده اما وزرای ٨ وزارتخانه از جمله وزارت دفاع و وزارت کشور به‌دلیل اختلاف نمایندگان و نخست‌وزیر تعیین نشدند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از گذشت بیش از پنج ماه از انتخابات پارلمان عراق که به تزلزل آن انجامید، عادل عبدالمهدی وزیر پیشین نفت، ٢٤ اکتبر بطور رسمی نخست‌وزیر شد. گفته شده، ائتلاف اصلاح و بازسازی وابسته به مقتدا صدر و نمایندگان احزاب سنی، پیش از رﺃی‌گیری برای ۸ وزارتخانه باقیمانده، پارلمان را ترک کردند و بنابراین وزرای دفاع و کشور و نیز وزرای دادگستری، مهاجرت، آموزش و پرورش، آموزش عالی و پژوهش علمی، فرهنگ و برنامه‌ریزی، به علت عدم توافق نمایندگان تعیین نشدند.

طالبان انگشت ١٠رأی‌دهنده را قطع کرد

شورای ولایتی فراه در غرب افغانستان، به تازگی ادعا کرده طالبان انگشت ١٠رأی‌دهنده را به‌دلیل اشتراک در انتخابات قطع کردند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، طالبان همچنین ٢٠ نفر را به‌دلیل مشارکت در انتخابات گروگان گرفته‌ است. انتخابات پارلمانی افغانستان٢٠ و ٢۱ اکتبر ٢٠۱٨ در ٣٢ ولایت این کشور برگزار شد و قرار است انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار شنبه آینده برگزار شود. طالبان پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی گفته بود انتخابات در افغانستان روندی امریکایی است و افراد مشارکت‌کننده در این فرآیند از سوی افراد این گروه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

اعلام تقویم انتخابات ترکیه

انتخابات محلی و شهرداری‎های ترکیه 31 مارس 2019 برگزار می‌شود. این انتخابات با هدف تعیین شهرداران شهرهای 81 استان ترکیه پنج ماه دیگر برگزار می‌شود. بر اساس تقویم اعلام شده، نامزدهای انتخابات شهرداری‌ها که دارای سمت دولتی و حاکمیتی هستند، باید تا یکم دسامبر استعفا کنند. حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان و حزب حرکت ملی به رهبری دولت باغچه‌لی در قالب ائتلاف جمهور شرکت کرده و پیروز این دو رقابت شدند ولی شواهد نشان می‌دهد که این ائتلاف در انتخابات محلی ادامه نخواهد داشت. هم‌اکنون این دو حزب قوی ترکیه درصدد معرفی نامزدهای مستقل هستند و پیش‌بینی می‌شود که هر دو حزب متحد، در انتخابات پیش‌رو نامزدهای اختصاصی خود را معرفی کنند.

 

ارسال نظر