کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۵۲

وام 3 میلیارد دلاری ریاض به اسلام‌آباد

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده عربستان سعودی با هدف گذر اسلام‌آباد از بحران مالی، سه میلیارد دلار وام به این کشور پرداخت می‌کند. به گزارش ایرنا، اسد عمر وزیر دارایی پاکستان، و همتای سعودی وی یادداشت تفاهمی را در پایان سفر عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، به ریاض امضا کرده‌اند. گفته شده، عربستان در راستای اینکه پاکستان بتواند بحران مالی را پشت سر بگذارد، تسهیلات نفتی در اختیار اسلام‌آباد قرار داده و در بخش معادن این کشور نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین، ریاض در یک دوره یکساله، نفت با بازپرداخت بلندمدت و تا سه میلیارد دلار در اختیار دولت اسلام‌آباد قرار می‌دهد که این قرارداد پس از این مدت نیز بازنگری می‌شود.

امریکا 8 نفر را به اتهام ارتباط با طالبان تحریم کرد

خزانه‌داری امریکا در تازه‌ترین اقدام خود، هشت نفر را به اتهام ارتباط با طالبان تحریم کرده است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری امریکا (اوفک) اعلام کرده با همکاری عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات این تصمیم را گرفته است. استیون منوچین که به ریاض سفر کرده، گفته کشورهای عضو این مرکز بار دیگر ارزش‌های بزرگ خود را با انقطاع این زنجیره و اعمال تحریم علیه اعضای کلیدی طالبان در حملات انتحاری و سایر فعالیت‌های مرگبار، به نمایش درآوردند.

عبادی: در روند تشکیل دولت دخالت نمی‌کنم

نخست‌وزیر عراق گفته در روند تشکیل دولت جدید هیچ دخالتی نمی‌کند. به گزارش سومریه‌نیوز، حیدر عبادی گفته: «عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر جدید عراق، مامور تشکیل دولت است و من در فعالیت وی دخالت نمی‌کنم اما تمامی زمینه‌ها را برای موفقیت‌آمیز بودن ماموریتش فراهم خواهم کرد.» عبادی گفته در عراق هیچ درگیری‌ای بر سر قدرت وجود ندارد و یک روند مسالمت‌آمیز میان دو دولت فعلی و آینده عراق وجود دارد که کشورهای جهان را به سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق کرده و عراق را کشوری امن و باثبات نشان می‌دهد.

اسلام‌آباد طراحان قتل  ژنرال رازق را تحویل دهد

رییس‌جمهوری افغانستان از پاکستان خواسته طراحان قتل ژنرال عبدالرازق اچکزی فرمانده پیشین پلیس قندهار را به افغانستان تحویل دهد. به گزارش بی‌بی‌سی، محمد اشرف غنی در دیدار با بزرگان قندهار گفته دولت افغانستان باور دارد که طراحان قتل ژنرال رازق در پاکستان هستند و افغانستان حاضر است که دراین زمینه با هیات حقیقت‌یاب توسط هرکسی که تعیین می‌شود، همکاری کند.

 

ارسال نظر