هزینه ۱۵ میلیارد یورویی برگزیت برای آلمان

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۵۱

گروه جهان| وزارت دارایی آلمان در گزارشی با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از سال آینده میلادی اعلام کرد که برگزیت ۱۵ میلیارد یورو هزینه برای برلین در بر دارد.

به نوشته روزنامه فرانکفورتر آلمان، وزارت دارایی این کشور با انتشار گزارشی اعلام کرده که بار مالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای برلین خیلی سنگین است. آلمان بایستی در حالت عادی در خلال سال‌های 2021 تا ۲۰۲۷ میلادی مبلغ ۳۰ میلیون یورو برای بودجه اتحادیه اروپا اختصاص می‌داد، اما باتوجه به اجرایی شدن برگزیت در سال آینده میلادی، سهم آلمان در بودجه اروپا بطور تقریبی به ۴۵ میلیارد یورو افزایش خواهد یافت. گونتر اوتینگر کمیسر بودجه اتحادیه اروپا نیز در این باره گفته: « نه تنها آلمان که کشور‌های دیگر اروپایی نیز باید هزینه‌ بیشتری را در خصوص بودجه آتی اتحادیه اروپا متقبل شوند.» آلمان تاکنون ۱ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی خود را برای بودجه اتحادیه اروپا اختصاص می‌داد که از این پس باید آن را به ۱/۱ درصد افزایش دهد.

در همین حال، ۲۹ برنده جایزه نوبل و ۶ برنده جایزه فیلدز هم در نامه‌ای هشدار دادند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به تحقیقات علمی در سراسر این قاره لطمه می‌زند و در همین راستا از ترزا می‌نخست‌وزیر بریتانیا و ژان کلود یونکر رییس اتحادیه اروپا خواستند، نزدیک‌ترین سطح همکاری بین بریتانیا و اروپا پس از برگزیت را تضیمن کنند.

طبق توافق‌های پیشین، قرار است بریتانیا تا پایان مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خرج شده باشد. ترزا می‌نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه در مجلس عوام این کشور گفت که 95 درصد توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا نهایی شده است: «شکل کلی توافق مشخص ‌شده و می‌توان گفت پس از نشست ماه گذشته رهبران اروپا در شهر سالزبورگ اتریش، توافق‌های کلی درباره شرایط خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفته است.» ترزا می‌افزود: «بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره ساختار و آینده روابط با یکدیگر به یک توافق کلی رسیده‌اند و پیشرفت‌هایی درزمینه امنیت، حمل‌ونقل و خدمات حاصل شده است. توافق‌های دیگری هم در زمینه‌های حقوق شهروندان، صورت‌حساب بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و دوره انتقالی پسابرگزیت به دست آمده و می‌توان گفت 95 درصد راه را رفته‌ایم.» این در حالی است که به نظر می‌رسد بن‌بست مذاکرات بر سر مرز سخت بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند همچنان حل‌نشده مانده است.

 

ارسال نظر