کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۷۸

پاکستان یکی از پایه‌گذاران طالبان را آزاد کرد

ملا عبدالغنی برادر از موسسان طالبان افغانستان معروف به ملا برادر از زندان پاکستان آزاد شد. به گزارش پایگاه خبری نیوز، ملا برادر با درخواست دولت قطر از زندانی در پاکستان آزاد شده است. ملا برادر ۲۰۱۰ در کراچی دستگیر شد. زمانی گزارش شده بود که ملا برادر برای مذاکره با طالبان افغانستان آزاد می‌شود اما به‌دلیل شرایط غیرقابل قبول اعمال شده از سوی دولت کابل این آزادی صورت نگرفت. ملا برادر یکی از چهار نفری است که طالبان را در افغانستان در سال ۱۹۹۴ بنیان نهاد.

گشت‌زنی مشترک امریکا و ترکیه در منبج سوریه

یک ژنرال امریکایی گفته عملیات گشت‌زنی مشترک ارتش این کشور و نیروهای مسلح ترکیه در منبج سوریه بزودی آغاز می‌شود. به‌گزارش رویترز، جوزف ووتل فرمانده ستاد ارتش امریکا در غرب و مرکز آسیا و شمال آفریقا، گفته گشت‌زنی مشترک پس از پایان ماموریت آموزشی که انتظار می‌رود چند روز دیگر طول بکشد، آغاز می‌شود. بر اساس «توافق منبج» میان ترکیه و امریکا، قرار شد خروج نیروهای کرد مورد حمایت امریکا از منبج و دیگر شهرهای منطقه پس از خلع سلاح آنها انجام شود. مدت این همکاری شش ماه تعیین شده است.

ناخرسندی نخست‌وزیر مکلف عراق از اقدامات عبادی

نخست‌وزیر مکلف عراق به گروه‌های سیاسی این کشور گفته که از تصمیمات شتاب‌زده حیدر عبادی نخست‌وزیر فعلی این کشور، درباره تعیین مدیران عالی در وزارتخانه‌ها که فعالیت دولت را دچار تنش می‌کند، ناخرسند است. به‌گزارش ایسنا، دفتر عبدالمهدی گفته پس از اینکه دولتش رأی اعتماد پارلمان را گرفت در این تصمیمات بازنگری خواهد کرد. مذاکرات عبدالمهدی درباره ساختار دولتش به مراحل آخر رسیده هرچند که اختلافاتی درباره وزارت دفاع، کشور و دارایی وجود دارد. احزاب شیعه به 12پست وزارتی، اهل سنت پنج پست و کردها به چهار پست وزارتی دست خواهند یافت.

«مرکل» صادرات تسلیحات به عربستان را متوقف می‌کند

صدراعظم آلمان گفته قصد دارد صادرات جنگ‌افزار این کشور به عربستان سعودی را فعلا متوقف کند. به‌گزارش دویچه‌وله، به‌دنبال ابراز تردید هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، درباره درستی صادرات تسلیحات نظامی به عربستان، آنگلا مرکل هم گفته می‌خواهد صادرات جنگ‌افزار به عربستان را بطور موقت متوقف کند. در پی تأیید کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد دولت عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول حزب سبزهای آلمان خواستار تغییر سیاست این کشور در قبال عربستان شده است.

 

ارسال نظر