کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۰۹۹

تعلیق قرارداد ۲ هزار میلیارد دلاری با «آرامکو»

پایگاه بیزنس اینسایدر اعلام کرده، قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به دست سعودی‌ها منجر به تعلیق موقت معامله دو هزار میلیارد دلاری با شرکت ملی نفت آرامکو عربستان شده است. دیوید شویمر مدیرعامل بورس لندن کنفرانس «طرح سرمایه‌گذاری آینده» (داووس در صحرا) در عربستان را تحریم کرده و در نتیجه آن معامله دو هزار میلیارد دلاری با آرامکو بطور موقت به حالت تعلیق درآمد.

واکنش پاکستان به خرید سامانه اس-400 توسط هند

دولت پاکستان اعلام کرده خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-400روسیه توسط هند باعث بی‌ثباتی و از سرگیری رقابت تسلیحاتی در منطقه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری پی.تی.آی، وزارت خارجه پاکستان گفته برنامه هند باعث بی‌ثبات شدن وضعیت استراتژیک در جنوب آسیا و از سرگیری رقابت تسلیحاتی است. ماه جاری، دهلی توافق خرید سامانه‌های اس-400 از روسیه به ارزش 5.43 میلیارد دلار را امضا کرد. این توافق پس از دیدار میان نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به امضا رسید. با وجود آنکه امریکا نیز به کشورها در تجارت با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه هشدار داده، دولت هند اقدام به خرید این سامانه‌های دفاع موشکی کرده است.

اعتراض عراقی‌ها به روند خدمات‌رسانی

ده‌ها تن از شهروندان عراقی در میدان التحریر در مرکز بغداد تظاهرات کردند. به گزارش سومریه‌نیوز، ده‌ها تن از شهروندان عراقی خواستار بهبود خدمات‌رسانی و اوضاع معیشتی خود شده‌اند. میدان التحریر غالبا روزهای جمعه شاهد تظاهرات است و معترضان با برپایی تظاهرات خواستار بهبود اوضاع معیشتی شهروندان عراقی، مجازات مسوولان و تشکیل دولت آتی شدند.

راه‌اندازی خط تولید جنگنده‌های «تایفون» برای قطر

قطر به منظور خرید جنگنده‌های تایفون و هواپیماهای «هوک تی2» برای استفاده در نیروی هوایی خود، خط تولید اختصاصی این هواپیماها را در انگلیس افتتاح کرد. به گزارش ایرنا، وزارت دفاع قطر اعلام کرده قرارداد راه‌اندازی این خط توسط معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در وارتون انگلیس امضا شده است. این طرح که «الذاریات» نامگذاری شده با هدف توسعه قدرت نیروی هوایی قطر و نوسازی ناوگان هوایی آن با استفاده از جنگنده‌های روز دنیا انجام می‌شود.

 

ارسال نظر