کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۲۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹

کمک ۱۰۰میلیون دلاری آلمان به عراق و سوریه

آلمان از تصمیم خود مبنی بر اختصاص کمک‌های مالی به ارزش ۱۰۰میلیون دلار به عراق و مناطقی در سوریه خبر داد. به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه آلمان پس از برگزاری نشست گروه اقدام درخصوص برقراری ثبات، وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن اعلام کرد برلین ۹۰ میلیون یورو جهت اجرای برنامه‌های مربوط به بازگشت آوارگان، بازسازی کشور و مقابله با خشونت و افراط‌گری به عراق خواهد داد. دولت آلمان همچنین قصد دارد به منظور حمایت از بازسازی زیرساخت‌های اساسی در استان‌های رقه و دیرالزور که تحت کنترل دولت سوریه نیستند، ۱۰میلیون دلار به این کشور اختصاص دهد.

امریکا سفیر خود را راهی قطر می‌کند

دولت امریکا در نظر دارد سفیر خود را بار دیگر در سفارت‌خانه‌اش در قطر مستقر کند. کاخ سفید امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مری فی، سفیر پیشین این کشور در سودان، سفارتخانه این کشور در قطر را رهبری خواهد کرد. سفارت امریکا در قطر ۱۶ماه است سفیری ندارد. دانا شل اسمیت، سفیر پیشین امریکا در قطر، ژوئن ۲۰۱۷ پس از آغاز بحران دیپلماتیک در رابطه با قطر بدون ذکر دلیلی مشخص استعفا کرد. عربستان و متحدانش ژوئن ۲۰۱۷ به روابط دیپلماتیک خود با قطر پایان دادند. آنها قطر را  به حمایت از تروریسم متهم کردند.

تعلیق سفرهای سیاسی فرانسه به عربستان

رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرده با هماهنگی آلمان، انگلیس و هلند سفرهای سیاسی به عربستان را تعلیق کرده است. به‌گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون گفته: «منتظر توضیحات درباره ربوده شدن خاشقجی هستیم. در شرایط کنونی تصمیم گرفتیم که برخی از سفرها از جمله سفرهای سیاسی به عربستان را لغو کنیم.» وزیر دارایی فرانسه نیز از لغو سفرش به ریاض برای شرکت در همایش اقتصادی عربستان به خاطر پرونده جمال خاشقجی خبر داده است.

دوبی ارز مجازی صادر می‌کند

دوبی در حال حرکت به سمت صدور ارز مجازی خود است. به گزارش یو تی بی، این ارز مجازی برای پرداخت شهریه مدارس، خرید در فروشگاه‌ها و پرداخت قبوض آب و برق استفاده خواهد شد. شرکت «ام کردیت» در حال همکاری با دپارتمان توسعه اقتصادی دوبی برای طراحی و عرضه این ارز است. در صورت تحقق این هدف، دوبی نخستین شهر جهان خواهد بود که به ساکنان خود امکان استفاده از ارز مجازی در امور روزمره را می‌دهد. دوبی در نظر دارد در سال‌های آینده تا ۱۰۰ هزار ارز مجازی صادر کند. قرار است این ارز مجازی به درهم- واحد پول امارات- پیوند بخورد.

 

ارسال نظر