ترور ژنرال رازق، بزرگ‌ترین ضربه طالبان به دولت افغانستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۲۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۰۱۴

گروه جهان| در حمله طالبان به دفتر ژنرال عبدالرازق، والی قندهار، فرمانده پلیس قندهار و یکی از افراد بانفوذ در جنوب افغانستان کشته شدند. بسیاری ژنرال رازق را به‌دلیل «قاطعیتش» در مبارزه با طالبان و تامین امنیت قندهار می‌شناختند. به گزارش بی‌بی‌سی، قتل ژنرال عبدالرازق، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای امنیتی در ۱۷ سال گذشته به شمار می‌رود.

اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان در پیام ویدیویی در این باره گفت که هیاتی به رهبری معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی افغانستان، را به قندهار فرستاده است تا وضعیت را از نزدیک زیرنظر بگیرند. این حمله در حالی صورت گرفته که فرمانده نیروهای ناتو و مقام‌های محلی در دفتر والی جلسه داشتند. ژنرال شریف یفتلی رییس ارتش افغانستان در یک نشست خبری حمله به دفتر والی قندهار را یک رویداد «تروریستی» خواند و گفت: «روز پنج‌شنبه یک تروریست که آموزش دیده بود، به مسوولان امنیتی حمله کرد.» وزارت دفاع افغانستان می‌گوید فرد مهاجم یکی از محافظان زلمی ویسا، والی قندهار، بود. گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۱، یکی از مقامات ارشد امنیتی امریکا، ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای ناتو، هم در صحنه این رویداد حاضر بود. ناتو در اعلامیه‌ای گفته است که فرمانده نیروهای ناتو جان سالم به در برده است، اما سه سرباز امریکایی زخمی شده‌اند.

 

ارسال نظر