هشدار بانک جهانی درباره فقر گسترده

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۳۱

گروه جهان|بانک جهانی اعلام کرد که در اوضاع فعلی، رسیدن به اهداف این سازمان برای کاهش فقر تا سال ۲۰۳۰ ممکن نخواهد بود و با وجود پیشرفت‌های صورت‌گرفته در راستای کاهش فقر، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان همچنان با درآمدی کمتر از روزی پنج دلار و ۵۰ سنت گذران زندگی می‌کنند که این میزان درآمد درحقیقت فقر شدید نامیده می‌شود.

بانک جهانی در گزارش خود برای دومین سال پیاپی درباره افزایش شکاف بین فقیر و غنی در جهان هشدار داد و به این مساله اشاره کرد که طبق آمارها، میزان فقر در جهان همچنان «به‌شکلی غیرقابل‌قبولی بالا» است و پیامدهای رشد اقتصادی «به شکلی نابرابر در میان کشورها و مناطق جهان» توزیع شده است.

گرچه سرعت رشد اقتصادی در سال‌های گذشته آرام بوده، شمار افراد فقیر در خلال سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، برابر با ۶۸ میلیون نفر کاهش یافته است اما باتوجه به آمارهای جدید از وضعیت فقر در جهان، رسیدن به اهداف این سازمان برای سال ۲۰۳۰ در زمینه کاهش سطح فقر شدید به کمتر از 3 درصد جمعیت جهان تا حدودی دور از دسترس است؛ به‌ویژه اینکه میزان فقر در برخی از کشورهای جهان نه تنها کاهش نیافته است، بلکه در حال تثبیت است.

در متن این گزارش آمده است: «داده‌های نگران‌کننده اخیر نشان از آن دارد که فقر مطلق در شماری از کشورها ریشه دوانده است و به زودی سرعت کاهش آن به‌شدت پایین خواهد آمد.»

 

 

ارسال نظر