کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۵۸

امارات یک بریتانیایی را به جاسوسی متهم کرد

امارات اعلام کرده یک دانشجوی بریتانیایی به اتهام جاسوسی در امارات تفهیم اتهام شده است. به‌گزارش یورونیوز، امارات اعلام کرده متئو هگز برای جرم جاسوسی تفهیم اتهام شده است. هگز از ماه مه گذشته که در فرودگاه دوبی دستگیر شده بود در بازداشت بوده است. این فرد بریتانیایی دانشجوی دکترا در دانشگاه دورهام انگلستان است و بنا به ادعای همسرش برای یک سفر پژوهشی به امارات سفر کرده بود.

تاکید قطر بر توسعه روابط با عراق

شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر، در گفت‌وگوی تلفنی با برهم صالح رییس‌جمهوری عراق، بر توسعه همکاری‌های دو کشور تاکید کرده است. به‌گزارش خبرگزاری قنا، صالح دوم اکتبر با 219 رای پارلمان به عنوان رییس‌جمهوری عراق معرفی شد. پس از آنکه عربستان و متحدانش مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر به اتهام حمایت دوحه از تروریسم بستند، بخشی از کالاهای مورد نیاز قطر از سوی ترکیه و از طریق عراق به این کشور وارد می‌شود.

چراغ‌سبز کابل به کنفرانس افغانستان در روسیه

نماینده ولادیمیر پوتین در افغانستان گفته همه طرف‌های دعوت شده به کنفرانس بین‌المللی افغانستان برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‎اند. به‌گزارش ایزوستیا، در این نشست هیاتی از دولت افغانستان، طالبان و نمایندگان 10 کشور دیگر حضور خواهند داشت. کنفرانس افغانستان قرار بود چهارم سپتامبر برگزار شود اما دولت افغانستان پس از اطلاع از دعوت روسیه از طالبان برای شرکت در آن، اعلام کرد در این کنفرانس شرکت نمی‌کند.

سقوط جت جنگی در عربستان

یک فروند هواپیمای جنگی متعلق به نیروی هوایی پادشاهی سعودی در جریان یک ماموریت آموزشی در استان تبوک در شمال غرب این کشور سقوط کرده و تمام سرنشینان آن کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری واس، این هواپیما از نوع جت آموزشی بریتانیایی هاوک بوده است. دلیل این حادثه و تعداد قربانیان آن اعلام نشده است.

درخواست بغداد برای خروج امریکا از عراق

نائب رییس اول پارلمان عراق گفته حضور امریکا در عراق غیرقانونی است و انتظار می‌رود که پارلمان جدید مصوبه‌ای برای بیرون کردن نیروهای امریکایی داشته باشد. به‌گزارش ایرنا، حسن الکعبی گفته: «یک توافق قبلی در پارلمان عراق در مورد حضور نیروهای امریکایی تصویب شد که بر اساس آن این حضور باید محدود به آموزش و برخی امور تدارکاتی و نه حضور تعداد زیادی نیروی رزمی باشد.»

 

ارسال نظر