کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۶۸۰

کشته شدن 21 نظامی در حمله طالبان

21 نیروی ارتش افغانستان در جریان حمله طالبان به پاسگاهی در استان فراه کشته و 11تن نیز اسیر شدند. به گزارش ایرنا، طالبان شنبه شب به دو پاسگاه در شهرستان «پشت‌رود» حمله کردند و این پاسگاه‌ها را به تصرف خود در آوردند و همه تجهیزات و سلاح موجود در این پاسگاه‌ها را با خود بردند. طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شده در این حمله 25سرباز کشته و 12تن اسیر شده‌اند.

 تنها متحد امریکا دلار است

رییس پارلمان ترکیه با انتقاد از سیاست‌های دولت امریکا گفته تنها متحد این کشور دلار است. به‌گزارش آناتولی، بینالی ییلدریم در نشست اتحاد پارلمانی سازمان همکاری اسلامی در ژنو گفته: «امروز امریکا از دلار به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند. امریکا که متحدانش در دنیا هر روز کمتر می‌شوند، به یک متحد وابسته است و آن دلار است.» ییلدریم همچنین از تامین تسلیحات گروه‌هایی همچون پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق از سوی امریکا انتقاد کرده و گفته هیچ‌کس نمی‌تواند به بهانه مبارزه با داعش از گروه تروریستی دیگری استفاده کند. ترکیه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق سوریه را تشکیلات تروریستی می‌داند.

جمهوری آذربایجان از روسیه گاز وارد می‌کند

رییس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) در سفر به مسکو با اشاره به قرارداد صادرات گاز طبیعی روسیه به جمهوری آذربایجان که نوامبر2017 امضا شده، گفته: «در پی امضای این سند در مجموع 1.15میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه به جمهوری آذربایجان صادر شده است.» به‌گزارش رپورت، همکاری سوکار و گازپروم از اکتبر 2009 و با امضای قرارداد صادرات گاز طبیعی آذربایجان به روسیه سال‌های 2010 تا 2015 شروع شد. باکو بر اساس این قرارداد در مجموع 5.4 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به روسیه صادر کرده است.

ولیعهد ابوظبی سفر به اردن را هم لغو کرد

پس از آنکه کاخ الیزه فرانسه از لغو سفر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به این کشور به دلایل نامعلومی خبر داد، الجزیره هم گزارش داده سفر ولیعهد ابوظبی به اردن لغو شده است. هنوز دلیلی برای لغو این سفر اعلام نشده است. عربستان، کویت و امارات پیشتر برای ارایه یک بسته 2.5میلیارد دلاری کمک‌های اقتصادی به دولت اردن برای عبور از مشکلات اقتصادی توافق کردند که به صورت ودیعه در بانک مرکزی اردن خواهد بود.

 

ارسال نظر