انور ابراهیم در یک قدمی پارلمان

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۶۰۷

گروه جهان| انتخابات میان‌دوره پارلمان مالزی شنبه برگزار ‌شد. این فرصتی برای انور ابراهیم، یک چهره‌ مخالف زندان دیده، بود تا بتواند به عرصه سیاست این کشور باز گردد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اینکه انور ابراهیم بتواند در این انتخابات یک کرسی پارلمانی به دست آورد، برای دستیابی به هدفش به منظور جانشینی ماهاتیر محمد ۹۳ ساله در سمت نخست‌وزیری، الزامی است. ماهاتیر محمد زمانی انور ابراهیم را که هم‌پیمانش بود و از او به عنوان وارث سیاسی‌اش یاد می‌شد، به اتهام لواط و فساد در سال ۱۹۹۸ به زندان انداخت. ماهاتیر محمد سال جاری میلادی توانست یک پیروزی انتخاباتی شگفت‌انگیز به دست آورد و به نخست‌وزیری برگردد. او گفته بود که تنها برای مدت دو سال در قدرت باقی خواهد ماند و سپس این پست را به انور ابراهیم تحویل خواهد داد. انور ابراهیم از زندان به منظور شکست دادن نجیب رزاق در انتخابات سال جاری میلادی با ماهاتیر محمد ائتلافی غیرمنتظره تشکیل داد.

یکی از ۶ رقیب اصلی انور ابراهیم یک دستیار سابق اوست که پیشتر ابراهیم را به لواط متهم کرده بود و موجب شد که او در سال ۲۰۱۴ برای دومین بار از بابت این اتهام به زندان بیافتد. این مساله‌ای است که رقابت انتخاباتی امروز را تشدید می‌کند. با این حال، انتظار می‌رود که انور ابراهیم به عنوان یک سیاست‌مدار کاریزماتیک بتواند در انتخابات میان دوره به آستانه‌ لازم برای کسب کرسی برسد، چراکه این کرسی بعد از کناره‌گیری یک نماینده ائتلاف حاکم از روی عمد به منظور هموار کردن راه برای بازگشت انوار ابراهیم به او اختصاص دارد.

حوزه‌های رای‌گیری در مالزی در شهر ساحلی پکورت دیکسون که میزبان یک اقلیت قابل‌توجه چینی‌تبار است، فعال بودند. این گروه بطور سنتی یکی از پایگاه‌های حمایتی مهم انور ابراهیم محسوب می‌شود. در زمانی که انور ابراهیم برای رای دادن به حوزه رای‌گیری رفت، حدود صد نفر حامی از او استقبال کردند و در حمایت از او شعار دادند. انور ابراهیم در حین رای دادن گفت: «به نظر می‌رسد که شرکت رای‌دهندگان بیش از حد پایین است و امیدوارم که تعداد بیشتری برای رای دادن بعد از پایان کارشان به حوزه‌های رای‌گیری بیایند.» او همچنین گفت: «دوشنبه شما را در پارلمان خواهیم دید.» انور ابراهیم دو هفته پیش به‌شدت مشغول تبلیغات انتخاباتی بود تا بتواند کرسی پارلمان از حوزه رای‌گیری خود را تضمین کند و به رای‌دهندگان وعده توسعه دولت پاک و تقویت توریسم را داده است.

 

ارسال نظر