سوآپ ارزی 9 میلیارد دلاری آرژانتین و چین

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۴۶

گروه جهان| بانک مرکزی آرژانتین از توافقی برای سوآپ ارزی ۹ میلیارد دلاری با چین خبر داد. به گزارش ایبنا، بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد که این کشور قرارداد جدید سوآپ ارزی با چین را به امضاء رسانده که معادل ۹ میلیارد دلار به ذخایر ارزی آرژانتین اضافه خواهد کرد. آرژانتین و چین پیش‌تر و برای اولین مرتبه در سال ۲۰۰۹ برای اجرای یک برنامه سوآپ ارزی به‌منظور تقویت ذخایر ارزی رو به کاهش آرژانتین توافق کرده بودند. سال گذشته هم موریکو مارسی رییس‌جمهوری آرژانتین بر سر تمدید سه ساله این برنامه با چین به توافق رسید.

در همین راستا، سخنگوی بانک مرکزی آرژانتین روز دوشنبه گفت: «این برنامه توسعه سوآپ ارزی ۹ میلیارد دلاری بطور عملی منعقد شده است.» کاهش بیش از ۵۰ درصدی ارزش پزو در مقابل دلار از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و افزایش نرخ تورم آرژانتین به ۴۰ درصد، باعث شده تا  کسری تحولات در بخش بانکی این کشور صورت گیرد. رییس بانک مرکزی آرژانتین در پی همین تحولات روز پنج‌شنبه گذشته استعفا داد.

ساندلرزیس رییس جدید بانک مرکزی آرژانتین گفت: «چندین هفته زمان می‌برد تا براساس قوانین جدید، درصدد دخالت در بازار برآییم.» این در حالی است که آرژانتین یک بسته کمک مالی 7.1 میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول برای تقویت ثبات اقتصادی در این کشور تقاضا کرده است.

 

ارسال نظر