کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۴۹۸

سرمایه‌گذاری ریاض در بخش آموزش پاکستان

عربستان سعودی در قالب کمک به دانشگاه «عبدالله بن عبدالعزیز» منطقه آزاد جامو و کشمیر تحت حاکمیت اسلام‌آباد و طرح موسوم به «سی‌پک» در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند. به گزارش ایرنا، اعضای ارشد حزب تحریک انصاف از بسته 10میلیارد دلاری همکاری دوجانبه و درخواست از ریاض برای سرمایه‌گذاری در طرح سی‌پک به عنوان دستاورد سفر عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان که اخیرا به عربستان و امارات سفر کرده بود یاد کردند. افزایش تجهیزات پزشکی و امکانات بیمارستان آموزشی «عبدالله بن عبدالعزیز» و بیمارستان هایاسریا در ایالت خیبرپختونخواه از دیگر موارد سرمایه‌گذاری سعودی‌ها در پاکستان خواهد بود.

اردن خواستار بازگشایی مرزها با سوریه است

وزیر خارجه اردن گفته کشورش خواهان گشودن مرزها با سوریه است، اما این امر در صورتی است که تمامی جزئیات فنی مورد بررسی قرار بگیرد و در مورد آنها توافق حاصل شود. به گزارش اسپوتنیک، ایمن الصفدی گفته: « اردن مرزهایش را از ابتدا نبسته بود و ما خواهان گشودن مرزها هستیم. کمیته فنی در حال حاضر نشست‌هایی را برای توافق درمورد جزئیاتی که بر اساس آنها مرزها گشوده می‌شود، برگزار می‌کند.»

دیدار مقامات افغانستان با طالبان

نمایندگان طالبان بزودی در عربستان سعودی با مقامات افغانستان دیدار می‌کنند. این دیدار در آستانه برگزاری انتخابات افغانستان انجام می‌شود و هدف از آن تامین امنیت مراکز رای‌گیری است. به گزارش یورونیوز، انتخابات مجلس افغانستان کمتر از یک ماه دیگر در حالی برگزار می‌شود که ترس از حمله به مراکز رأی‌گیری و کارزارهای انتخاباتی بر آن سایه افکنده است. یکی از مقام‌های طالبان گفته کابل از آنان خواسته به برگزاری انتخابات آرام کمک کنند. این در حالی است که طالبان دولت کنونی افغانستان را نامشروع و دست‌نشانده خارجی‌ها می‌داند و پیوسته خواستار مذاکره مستقیم با امریکا است.

عربستان نرخ بهره را  به ۲.۷۵ درصد افزایش داد

مرجع پولی عربستان سعودی در راستای تطبیق نرخ بهره این کشور با فدرال رزرو امریکا نرخ بهره را به ۲.۷۵ درصد افزایش داد. به گزارش ترید عربیا، مرجع پولی عربستان سعودی موسوم به «سما» نرخ سود سپرده را از ۲۰۰ به ۲۲۵ نقطه پایه افزایش داد و نرخ بهره را از ۲۵۰ نقطه پایه به ۲۷۵ نقطه پایه رشد داده است. مرجع پولی عربستان اعلام کرده هدف تنظیم نرخ بهره در راستای حفظ ثبات مالی در بحبوحه تحولات بازار مالی در سطح جهان اعمال شده است.

 

ارسال نظر