خسارت 430 میلیارد دلاری جنگ تجاری به اقتصاد جهان

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۴۹۵

گروه جهان|خسارت  اقتصادی وارده به جهان و رشد تولید ناخالص داخلی دنیا به علت جنگ تجاری چین و امریکا به بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار می‌رسد. در همین حال «وانگ یی» وزیر خارجه چین در نیویورک از امریکا خواسته به سرعت به جنگ سردی که در حال شکل‌گیری پس از شروع مناقشات تجاری دو کشور است، پایان دهد.

به‌گزارش ساوت چاینا، کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری چین و امریکا به تدریج اقتصاد جهانی را به زیر می‌کشد و نزدیک به نیم درصد از رشد تولید ناخالص داخلی دنیا را کاهش خواهد داد. بنا براین چالش‌های بیشتری در پیش است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد کشورش آماده پایان دادن به این جنگ تجاری نیست و عقب‌نشینی نخواهد کرد و دوران تحت فشار بودن اقتصاد امریکا گذشته است.

در شرایطی که وزارت خزانه‌داری امریکا به‌تدریج در تلاش بود تا مسیر گفت‌وگوها با چین را باز کند، اظهارات ترامپ و اعمال 10 درصد تعرفه بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چین باعث لغو گفت‌وگوهای برنامه‌ریزی شده دو کشور از سوی چین شد و کاخ‌سفید نشان داد آماده مذاکره نیست. به اعتقاد ناظران، بدترین کابوس‌ها در انتظار بازار است چین هم مقابله به مثل کرده و بر روی کالاهای امریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار بین 5 تا 10 درصد تعرفه اعمال کرده است. 

 

ارسال نظر