کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۴۶

«اشرف غنی» سفر به نیویورک را لغو کرد

برخی منابع داخلی گفته‌اند اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، به‌دلیل رفتار ناخوشایند دونالد ترامپ سفر خود به نیویورک را لغو کرده است. به گزارش پژواک، با توجه به آنکه ترامپ درخواست اشرف غنی برای دیدار با وی را نپذیرفته، اشرف غنی از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و سفر به نیویورک خودداری کرد. تاکنون برخی از مقامات افغان خبر لغو سفر اشرف غنی را تکذیب کرده و حتی عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان پیش از این کابل را به مقصد نیویورک ترک کرده است. ترامپ سه‌شنبه (امروز) در نخستین روز از سخنرانی سران کشورهای جهان سخنرانی خواهد کرد.

عمران‌خان: پاکستان از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسد

نخست‌وزیر پاکستان گفته دیگر تهدیدها علیه پاکستان اثرگذار نیست و این کشور از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسد. به گزارش رویترز، عمران‌خان از بوروکرات‌ها خواسته بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی از اصل شایسته سالاری پیروی کرده و تدابیر سختگیرانه‌ای در قبال فساد اتخاذ کنند. نخست‌وزیر پاکستان تاکیده دولت تحریک انصاف هرگز کسی را تحت فشار قرار نخواهد داد که کار اشتباهی انجام دهد. او در ادامه اظهاراتش از دولتمردان خواسته شایسته سالاری و عدالت را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

توافق آمریکا و کویت برای پایان بحران قطر

یک مقام آمریکایی فاش کرده رییس‌جمهوری آمریکا و امیر کویت برای پایان دادن به بحران میان چند کشور عرب حوزه خلیج فارس توافق کرده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، سفیر آمریکا در کویت گفته صباح الاحمد الصباح امیر کویت، و ترامپ درباره ضرورت حل و فصل هر چه سریع‌تر بحران قطر با عربستان، امارات، بحرین و مصر توافق کردند. عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را به ادعای حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند.

متهم شدن احزاب حاکم کردستان عراق به دیکتاتوری

در آستانه برگزاری انتخابات محلی در اقلیم کردستان عراق یک حزب کردی نسبت به تلاش احزاب حاکم برای کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان این منطقه و اعمال سیستم دیکتاتوری بر اقلیم هشدار داد. به گزارش ایرنا، سعید هرکی عضو کمیته رهبری جماعت اسلامی کردستان عراق گفته: «احزاب حاکم به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند اکثریت را برای تشکیل دولت به دست آورده و یک سیستم دیکتاتوری کامل بر این منطقه حاکم کنند.»

 

ارسال نظر