تمایل نخست‌وزیر ژاپن به دیدار با کیم جونگ‌اون

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۴۲

گروه جهان|  شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن بعد از دیدار با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در نیویورک گفت اقدام بعدی او ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی با هدف حل مساله ربوده‌شدگان ژاپنی خواهد بود. به گزارش تلویزیون ژاپن، شینزو آبه که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در امریکا به سر می‌برد، در برج ترامپ در نیویورک دیداری دو ساعته با رییس‌جمهوری امریکا داشت. نخست‌وزیر ژاپن بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت پیش از عزیمت به امریکا، او به درخواست‌های صادقانه خانواده‌های اتباع ژاپنی که توسط کره‌شمالی ربوده شده‌اند، گوش داده و پیام آنها را به ترامپ رسانده است. شینزو آبه با اشاره به اینکه با ترامپ همکاری نزدیکی برای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره داشته است، تاکید کرد که دو طرف موافقت کردند تا شتابی که پس از نشست تاریخی رهبران امریکا و کره‌شمالی ایجاد شده بود، را مجددا بازگردانند.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت مذاکرات سازنده‌ای بر سر تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه با ترامپ داشته است. شینزو آبه افزود توشیمیتسو موتگی وزیر احیای اقتصادی ژاپن و رابرت لایتزر نماینده تجاری امریکا بعدتر درباره این مساله مذاکره خواهند کرد.

دولت ترامپ پیشتر علاقه‌مندی خود را به آغاز گفت‌وگوها با ژاپن بر سر یک توافقنامه تجارت آزاد در جهت کاهش کسری تراز تجاری، ابراز داشته است.

 

ارسال نظر