چین ۲۶۵ میلیارد یوآن به بازار تزریق کرد

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۸۵

گروه جهان|

بانک مرکزی چین در اقدامی غیرمنتظره بیش از دویست میلیارد یوآن را به صورت وام‌های میان مدت یک ساله به موسسات مالی این کشور تزریق کرد و نرخ‌ بهره را دست نخورده باقی گذاشت.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، بانک مرکزی چین اعلام کرد ۲۶۵ میلیارد یوآن (معادل ۳۸.۵۸ میلیارد دلار) پول نقد را به صورت وام میان مدت یک ساله به موسسات مالی این کشور تزریق کرده است. این اقدام بانک مرکزی برای فعالان بازار غیرمنتظره بود، چراکه طبق برنامه پیشین هیچ برنامه‌ریزی برای آن نشده بود. بانک مرکزی چین در گذشته وام‌های میان مدت خود را درست سر موعد و طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده به بازارهای مالی تزریق می‌کرد، اما از ماه ژوئن تاکنون بانک مرکزی بدون برنامه و بطور ناگهانی نقدینگی به بازار تزریق کرده است. طبق اعلام بانک مرکزی چین، نرخ بهره این وام‌های میان‌مدت یک ساله ۳.۳۰ درصد است که در قیاس با وام‌های پیشین تغییری نداشته است.

بازارهای چین از زمان اقدام دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در جهت اعمال تعرفه مازاد بر فولاد و آلومینیوم و آغاز مناقشات تجاری بین واشنگتن و پکن، به‌شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند. بانک مرکزی چین از همان زمان در جهت کاهش فشارها از بازار اقدام کرده که از نمونه آنها می‌توان به همین تزریق نقدینگی و پایین آوردن کف نقدینگی ارزی بانک‌ها اشاره کرد.

 

ارسال نظر