کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۹۷

دسترسی هند به افغانستان از طریق پاکستان

یک رسانه هندی نوشته اسلام‌آباد در نظر دارد به دهلی اجازه دهد برای دسترسی به افغانستان از خاک پاکستان عبور کند. به گزارش اوراسیا تایمز، دسترسی هند به افغانستان تجارت را در آسیای جنوبی و مرکزی بطور چشمگیری افزایش خواهد داد. مقام‌های پاکستان اوایل سال جاری با مقامات افغانستان دیدار و ابراز امیدواری کردند که از طریق زمینی، طرح تجارت بین افغانستان و هند از طریق خاک پاکستان را بازنگری کنند. توجه به این واقعیت که اسلام‌آباد چند سالی است اجازه حمل نقل کالا از هند به افغانستان را از طریق خاکش نمی‌دهد. بازنگری در این مورد می‌تواند توسعه گسترده‌ای برای روابط هند و پاکستان باشد.

قطر: امارات همچنان از داعش حمایت می‌کند

روزنامه الرایه قطر نوشته با وجود آغاز بازسازی مسجد جامع نوری (موصل) توسط دولت امارات، این کشور همچنان با کمک مالی و تسلیحاتی از داعش در عراق پشتیبانی می‌کند. امارات در حالی ادعا دارد میلیون‌ها دلار صرف بازسازی جامع نوری و مناره معروف و تاریخی آن می‌کند که همزمان حمایت سنگین خود به گروه‌های تروریستی فعال در عراق با میلیون‌ها دلار کمک ملی و سلاح و مهمات ادامه می‌دهد.

20 کشته به‌دلیل خروج قطار از ریل در کراچی

خروج قطار اکسپرس مسیر کراچی به شهر پیشاور از ریل در پاکستان 20 زخمی برجای گذاشته است. به گزارش جیو، در این حادثه هشت واگن قطار از ریل خارج شده است. سوانح ریلی در پاکستان که خطوط گسترده راه‌آهن دارد، امری عادی به‌شمار می‌آید. شبکه راه‌آهن پاکستان به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری و مشکلات دیگر، فرسوده شده است.

نزدیک شدن «برهم صالح » به ریاست‌جمهوری عراق

سرانجام پس از کش‌وقوس فراوان در خصوص نامزدی برای پست ریاست‌جمهوری عراق برهم صالح اعلام کرد که امیدوار است با اتحادیه میهنی کردستان عراق حزب سابق خود به توافق جامعی دست یابد. به‌گزارش ایرنا، برهم احمد صالح رهبر ائتلافی برای دموکراسی و عدالت در پی دیدار با معاون اول اتحادیه میهنی کردستان عراق و بحث کاندیداتوری‌اش برای ریاست‌جمهوری اظهار امیدواری کرد که با اتحادیه میهنی کردستان عراق به توافق برسد. جریان‌های مختلف کردی در عراق بر سر اعلام نامزد ریاست‌جمهوری در این کشور به‌شدت با یکدیگر اختلاف دارند.

 

ارسال نظر