کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۰۱

شکایت «قطر» از«امارات» به دیوان بین‌المللی دادگستری

دادستان کل قطر اعلام کرده هک خبرگزاری این کشور به پرونده شکایت دوحه از امارات در دیوان بین‌المللی دادگستری اضافه می‌شود. به‌گزارش قدس عربی، دادستان کل قطر گفته پس از اثبات با دلایل و شواهد درخصوص دست داشتن امارات و عربستان در هک خبرگزاری قطر، این مساله به پرونده شکایت‌ها از امارات در دیوان بین‌المللی دادگستری اضافه می‌شود. عربستان، امارات، بحرین و مصر به اتهام حمایت از تروریسم قطر را تحریم کرده و روابط خود را با این کشور بطور کامل قطع کرده‌اند.

حذف نام ترامپ از زیرگذر مترویی در استانبول

شورای شهر استانبول نام دونالد ترامپ را از زیرگذر مترو منطقه مجیدیه کوی استانبول به‌دلیل اظهارات ضدمسلمانان رییس‌جمهوری امریکا حذف کرد. به‌گزارش آناتولی، این پیشنهاد توسط اعضای حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه به شورای شهر استانبول داده شد، که با حمایت اعضای حزب حاکم قرار گرفت. این اسم به دلیل نزدیکی این خط از مترو استانبول به برج‌های ترامپ در استانبول انتخاب شده بود.

سفر وزیر خارجه جدید پاکستان به کابل

وزیر خارجه دولت جدید پاکستان شنبه به کابل رفت تا با مقام‌های ارشد این کشور درباره روابط دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کند. به‌گزارش ایرنا، شاه محمود قریشی در رأس هیاتی بلندپایه با دعوت همتای افغان خود به کابل رفته و با اشرف غنی رییس‌جمهوری، و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی، دیدار کرده است. قریشی به عنوان وزیر خارجه دولت جدید پاکستان اولین سفرش را با کابل شروع کرد که این اقدام می‌تواند بیانگر تصمیم اسلام‌آباد برای کاهش تنش در عرصه بین‌المللی باشد.

«گوترش» به عربستان می‌رود

دبیرکل سازمان ملل متحد به عربستان سعودی می‌رود تا در مراسم امضای توافقنامه صلح میان رهبران اتیوپی و اریتره حضور یابد. به‌گزارش ایرنا، سخنگوی آنتونیو گوترش گفته این سفر به دعوت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، یک‌شنبه (امروز) انجام خواهد شد. اریتره تا سال 1993 به عنوان کشوری مستقل وجود خارجی نداشت و عملا بخشی از خاک اتیوپی بود اما پس از آن استقلال یافت . در سال 1998 میان دو کشور جنگی حدودا دو ساله به دلیل اختلافات مرزی روی داد که حدود 80 هزار کشته برجای گذاشت و سرانجام در فوریه 2001 دو طرف در الجزایر توافقنامه آشتی و آتش‌بس را امضا کردند، اگر چه پس از آن نیز به دلیل عدم اجرای کامل این توافقنامه روابط دو کشور متشنج بود.

 

ارسال نظر