کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۵۲۷

افغانستان در پیمان امنیتی با امریکا بازنگری می‌کند

مجلس نمایندگان افغانستان با توجه به افزایش ناامنی‌ها و حملات تروریستی علیه مردم بی‌دفاع با اکثریت آراء تصویب کردند که پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن برای بازنگری در دستور کار مجلس قرار گیرد. به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین حمله تروریستی که در ننگرهار به وقوع پیوسته 68تن کشته و بیش از 150تن زخمی شده‌اند. ننگرهار از ۲۰۱۵ پایگاه‌ اصلی داعش و یکی از ناپایدارترین مناطق افغانستان بوده است.

قرقیزستان سفیر ترکیه را فراخواند

وزارت خارجه قرقیزستان در اعتراض به آنچه فشارهای آنکارا برای بستن مدارس گولن عنوان کرده، سفیر ترکیه را فرا خوانده است. به‌گزارش یوروآسیا، وجود تعدادی از مدارس گولن در قرقیزستان روابط این کشور و ترکیه را متشنج کرده است. آنکارا بر این باور است که مدارس فتح‌الله گولن مرکز عملیات خرابکارانه و اتاق فکر عملیات تروریستی است. قرقیزستان پیش‌تر نیز در جریان سفر اردوغان به این کشور درخواست رییس‌جمهوری ترکیه برای تعطیلی این مراکز را رد کرده بود.

ورود دادگاه عالی پاکستان به پرونده واردات گاز از قطر

دادگاه عالی پاکستان به اتهام‌های دریافت رشوه از سوی دولت پیشین این کشور در خصوص واردات گاز از قطر و جلوگیری از اجرایی شدن خط لوله واردات گاز از ایران رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا، پاکستان آبان 1389 اعلام کرد قرارداد خرید گاز طبیعی مایع از قطر را به ارزش 16میلیارد دلار و برای یک دوره 15 ساله، امضا کرده است. آصف علی زرداری رییس‌جمهوری پیشین پاکستان، نواز شریف را متهم کرده که برای هر کشتی گاز مایع قطر، چهار میلیون دلار رشوه دریافت می‌کرده است.

طالبان آماده مذاکره با امریکا

مقامات طالبان در مصاحبه‌های جداگانه در روزهای اخیر اعلام کردند که این گروه آماده دومین دور مذاکرات با امریکا که به احتمال بسیار این ماه برگزار می‌شود هستند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود در این دوره از مذاکرات درباره‌ تبادل زندانیان، تدابیر اعتمادساز و راه‌های ادامه گفت‌وگو تبادل‌نظر شود.

عربستان 11میلیارد دلار وام می‌گیرد

صندوق دارایی ملی عربستان این هفته قراردادی برای گرفتن یک وام ۱۱میلیارد دلاری از چند بانک بین‌المللی امضا می‌کند که اولین استقراض تاریخ این صندوق است. به‌گزارش رویترز، صندوق دارایی ملی عربستان این هفته قراردادی برای گرفتن یک وام 11میلیارد دلاری امضا می‌کند که اولین استقراض تاریخ این صندوق به شمار می‌آید.

 

ارسال نظر