کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۹۴۳۶

تشدید نگرانی از کمبود نان  در کردستان عراق

تجار کرد عراقی نسبت به قطع صادرات آرد از ترکیه به کردستان عراق در نتیجه تحریم‌های امریکا علیه این کشور و بروز بحران تامین نان مورد نیاز مردم ابراز نگرانی کردند. به گزارش ایرنا، بخش اعظم آرد کردستان عراق از ترکیه تامین می‌شود به همین دلیل کمبود آرد می‌تواند مشکل بزرگی برای تامین نان به عنوان کالای اساسی مورد نیاز باشد.

یونسکو قلب فرهنگی و تاریخی موصل را احیا می‌کند

آژانس فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) تصمیم دارد با شرکت در بازسازی موصل، دومین شهر بزرگ عراق بر اعتبار خود بیافزاید و نشان دهد چطور می‌توان فرهنگ چندجانبه‌گرایی را احیا کرد. به‌گزارش یورونیوز، بازسازی موصل دست‌کم ۲ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. پروژه‌ یونسکو شامل بازسازی بازار، کتابخانه مرکزی دانشگاه دو کلیسا و یک معبد اقلیت ایزدی در این شهر می‌شود.

عمران‌خان به عربستان سفر می‌کند

وزیر اطلاع‌رسانی، میراث ملی و رسانه‌های پاکستان گفته عمران‌خان نخست‌وزیر بزودی در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سعودی سفر می‌کند. به‌گزارش جیو، تاکنون تاریخ دقیق سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان مشخص نشده ولی دولت در حال آماده سازی برای انجام این سفر است. عمران‌خان پس از ادای تحلیف به ایران، عربستان، چین و افغانستان سفر رسمی خواهد کرد.

افزایش صادرات فولاد ترکیه با وجود فشار امریکا

اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه اعلام کرده با وجود فشار و اعمال محدودیت از سوی امریکا علیه صادرات ترکیه در ماه‌های اخیر، صادرات فولاد تا پایان ماه اوت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.5 درصد افزایش یافته و به میزان 9.6 میلیارد دلار رسیده است.

عبادی: احزاب عامل خشونت‌های بصره هستند

حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق، در جریان سفر به بصره احزاب سیاسی را متهم کرد که عامل خشونت‌های روزهای گذشته در این شهر هستند. در پی ناآرامی‌های بصره، احزاب پیروز در انتخابات عراق کناره‌گیری وی از قدرت به‌دلیل ناتوانی در مدیریت این بحران را خواستار شدند. این در حالی است که با مخالفت آیت‌الله سیستانی مرجع پرنفوذ شیعیان با انتخاب افرادی که پیشتر در عراق مسوولیت داشته‌اند، می‎توان گفت که شانس حیدر عبادی برای انتخاب مجدد کاهش یافته است.

 

ارسال نظر