معاون اول ترامپ تلاش برای برکناری او را رد کرد

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۶۶

گروه جهان|

معاون اول رییس‌جمهوری امریکا با رد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه او همان نویسنده ناشناس مقاله جنجالی نیویورک‌تایمز است، هرگونه تلاش علیه دونالد ترامپ را رد کرد. به گزارش سی‌بی‌اس، مایک پنس گفته اعضای کابینه امریکا درباره اجرای متمم 25 قانون اساسی امریکا در خصوص برکناری رییس‌جمهوری سخنی به میان نیاورده‌اند. او گفته هرگز چنین بحثی در کاخ سفید به میان نیامده است.

احتمال برکناری ترامپ پس از آن مطرح شد که روزنامه نیویورک‌تایمز هفته گذشته یادداشتی به قلم «یک عضو ارشد دولت امریکا» منتشر کرد که از تشکیل جبهه مقاومت اعضای کاخ سفید در مقابل بدترین امیال رییس‌جمهوری خبر می‌داد. بسیاری از اعضای دولت ترامپ آشکارا اعلام کرده‌اند چنین یادداشتی ننوشته‌اند. در برخی گمانه‌زنی‌ها این احتمال مطرح شده که شاید مایک پنس نویسنده این مقاله باشد.

در مقاله نیویورک‌تایمز آمده: «باتوجه به بی‌ثباتی‌هایی که بسیاری شاهد آن بوده‌اند...کار ما این خواهد بود که دولت را در مسیر درست هدایت کنیم تا عمر آن به پایان برسد.» پنس در مصاحبه با سی‌بی‌اس، انتشار این یادداشت را تقبیح و نویسنده آن را بی‌شرم خوانده است. ترامپ در چند روز اخیر به‌شدت از نیویورک‌تایمز و نویسنده ناشناس مقاله انتقاد کرده و گفته این روزنامه باید به خاطر امنیت ملی امریکا هویت نویسنده را فاش کند. نیویورک‌تایمز اما با این خواسته مخالفت کرده است.

 

ارسال نظر