کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۵۴

قطر میلیاردها دلار در آلمان سرمایه‌گذاری می‌کند

قطر قصد دارد به‌زودی سرمایه‌گذاری‌های جدید خود در بخش اقتصاد آلمان را اعلام کند. به نوشته هاندلزبلات، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر، در هشتمین نشست مشترک اتاق بازرگانی قطر و آلمان که قرار است با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روزهای 6 و 7 سپتامبر در برلین برگزار شود، سرمایه‌گذاری پروژه‌های اقتصادی در آلمان به ارزش میلیاردها دلار را اعلام می‌کند. قطر پیش‌تر نیز سهام تعدادی از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله فولکس‌واگن، زیمنس و سولار ورلد را به ارزش 20 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

زیان 57 میلیارد دلاری  بازار مسکن عربستان

گزارش‌های اقتصادی عربستان نشان می‌دهد به‌دنبال رکود اقتصادی در این کشور، بخش مسکن 212 میلیارد ریال سعودی (57 میلیارد دلار) زیان کرده است. به‌گزارش ایرنا، معاملات مسکن عربستان در هشت ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 35.8 درصد کاهش داشت و از 137 میلیارد ریال به حدود 88 میلیارد ریال سعودی رسیده است. کارشناسان بازار مسکن در عربستان، شرایط موجود را تابعی از وضعیت کلی اقتصاد کشور می‌دانند که در چهار سال گذشته دچار سردرگمی و رکود بی‌سابقه‌ای شده است.

سوءقصد به نامزد انتخابات افغانستان

بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی چسبیده به یک دستگاه خودرو در منطقه دهم شهر کابل چهار تن زخمی شده‌اند که هدف این انفجار یکی از نامزدهای انتخابات مجلس نمایندگان بود. پلیس کابل اعلام کرده خودرو و افراد زخمی شده وابسته به مولوی محمد انور نیازی نامزد انتخابات، بود که خود وی نیز در این انفجار زخمی شده است. اما برخی منابع غیررسمی مدعی شده‌اند انور نیازی در این انفجار کشته و چهار تن از افراد همراه وی زخمی شده‌اند.

پاکستان: پول‌های واشنگتن بابت کمک  نبود

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به قطع کمک 300 میلیون دلاری امریکا به کشورش گفته این پول‌ها نه بابت کمک به پاکستان بلکه بابت هزینه‌های صرف شده از سوی کشورمان در جنگ علیه تروریسم پرداخت شده است. وزارت دفاع امریکا اخیرا با انتقاد از آنچه همراهی نکردن پاکستان با راهبرد امریکا در منطقه خوانده بسته حمایتی 300 میلیون دلاری اختصاص یافته به این کشور را لغو کرده است. وزیر خارجه پاکستان گفته مبلغ 300 میلیون دلار، نه بابت کمک به این کشور که بازپرداخت هزینه‌های پاکستان در جنگ علیه تروریسم بوده است.

 

ارسال نظر