کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۶۶

طالبان درصدد ترور عمران‌خان است

طالبان تصمیم دارد نخست‌وزیر منتخب پاکستان را ترور کند. به‌گزارش اکسپرس، تهدید علیه عمران خان توسط سعدیا افضل روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی پاکستانی افشا شده است. افضل مدعی است یک شخصیت سیاسی-مذهبی معروف در پاکستان با گروه‌های محلی طالبان تماس گرفته تا دستور قتل عمران‌خان را بدهد. افضل با بیان اینکه خبرش از سوی منابع بسیار معتبر تایید شده، گفته: «نمی‌توانم اسم آن شخص را فاش کنم اما نام او در گزارش‌های اطلاعات ارتش آمده است.»

آغاز به‌کار فرمانده جدید امریکایی در افغانستان

استن میلر 57 ساله جای ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان و فرمانده ارشد نیروهای ناتو در این کشور را گرفت. به‌گزارش آسوشیتدپرس، میلر یک کهنه‌سرباز ارتش است که در یگان‌های ضربتی فعالیت داشته است.

نامزدی «برهم صالح» برای ریاست‌جمهوری عراق

یک منبع اعلام کرده بافل طالبانی فرزند جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیه میهنی کردستان عراق، با برهم صالح از رهبران پیشین این اتحادیه درباره کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری عراق به توافق رسیده است. به گزارش ایرنا، این در حالی است که محمد رئوف از رهبران ارشد ائتلاف «دموکراسی و عدالت» به رهبری برهم پیوستن مجدد او به اتحادیه میهنی کردستان را رد کرده است.

تلاش عربستان و امارات برای تغییر مواضع عمان

یک اندیشکده امریکایی از تلاش عربستان و امارات برای مجبور کردن عمان به تغییر موضعگیری‌هایش در برخی مسائل و نیز اتخاذ سیاست‌هایی همسو با این دو کشور خبر داده است. استراتفور نوشته، با وجود اینکه عمان درباره درگیری‌ها و اختلافات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نیز تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه ایران، موضع بی‌طرفی اتخاذ می‌کند اما ریاض و دوبی این کشور را جهت قطع روابطش با ایران تحت فشار گذاشته‌اند.

مزایده خودروهای لوکس نخست‌وزیری در پاکستان

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، در ادامه سیاست‌های اقتصاد ریاضتی در نظر دارد خودروهای لوکس مازاد دولت را به مزایده بگذارد. به‌گزارش رادیو دولتی پاکستان، دولت پاکستان تصمیم گرفته با فروش خودروهای لوکس مازاد نخست‌وزیری، در راستای تحقق سیاست‌های صرفه‌جویی و اقتصاد ریاضتی گام بردارد.

 

ارسال نظر