توقف مذاکرات بی‌نتیجه تجاری امریکا و کانادا

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۷۹

گروه جهان|

گفت‌وگوهای تجاری امریکا و کانادا بدون نتیجه متوقف شده است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، تا جمعه به کانادا فرصت داده بود بر سر مفاد جدید پیمان نفتا که مکزیک هم موافق آن است تصمیم‌گیری کند. به گزارش بی‌بی‌سی، با وجود ناتمام ماندن مذاکرات و به سر آمدن مهلت تعیین شده، نمایندگان دولت امریکا در این مذاکرات گفته‌اند هفته آینده دوباره با همتایان کانادایی خود دیدار خواهند داشت. این در حالی است که مکزیک و امریکا چند روز پیش از توافق بر سر مفاد جدید یک پیمان تجارت آزاد موسوم به توافق ایالات متحده- مکزیک خبر دادند. این توافق به گفته کارشناسان، همان نمونه بازنگری شده پیمان تجارت آزاد امریکای شمالی (نفتا) است.

کاخ سفید اعلام کرده است که فعلا بر اساس توافقی که با مکزیک به دست آمده جلو خواهد رفت و از کنگره خواهد خواست در مدت زمانی قانونی تعیین شده

 (۹۰ روز) درباره آینده پیمان نفتا و امضای توافق جدیدی با مکزیک و کانادا تصمیم‌گیری کند. اما هنوز معلوم نیست که عدم توافق میان سه عضو نفتا که تجارتی به بزرگی یک تریلیون دلار دارند، چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. مکزیک اعلام کرده است از اول ماه دسامبر و همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور، روابط تجاری خود با واشنگتن را بر اساس نتایج مذاکرات اخیر تنظیم می‌کند.

 

ارسال نظر